DesignSpark Mechanical-podpory

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: olo2000pm » 01 maja 2016, 14:37

Jak w DesignSpark Mechanical zaprojektować wystający element żeby w trakcie druku nie były drukowane podpory? Chodzi o to, że gdy to się drukuje to usunięcie podpór w użebrowaniu pochłania dużo pracy i czasami uda się ułamać któreś z żeberek.Myślałem o dodaniu cienkiej ścianki pod podstawką na wiatrak, ale to wtedy wydrukuje się w całości i nie wiem czy da się to łatwo usunąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Badman
Posty: 31
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:14
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: Badman » 01 maja 2016, 16:29

nie możesz po prostu wyłączyć generowania podpór ?
Filamenty i drukarki 3D w moim sklepie https://sklep.gamplate.pl zapraszam :ugeek:

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2826
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: Krzysztof » 01 maja 2016, 16:32

W przypadku takiego wystającego, poziomego detalu nie unikniesz podpór, bo fizycznie tego nie wydrukujesz. Jeśli chcesz taką podporę zrobić w programie, to proponuję wąski prostokąt pod tym detalem, a między wystającym detalem a tym prostokątem-podporą wstaw szczelinę na grubość 1 warstwy z jaką drukujesz.

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: olo2000pm » 01 maja 2016, 17:50

Wąski ale rozumiem że pod całym wystającym elementem i taki szeroki jak ta podstawka. Czyli jeżeli drukuje na 0,25 to zrobić taką przerwę?

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2826
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: Krzysztof » 01 maja 2016, 17:55

Zrób na całą szerokość tego detalu. Szczelina 0.25mm będzie ok.
Ja niekiedy robiłem jeszcze takie drobne "ząbki" w tej szczelinie powietrznej - dzięki temu dobrze się układała pierwsza warstwa i szło to bezproblemowo oderwać (ale oczywiście możesz pominąć, bo to dodatkowa zabawa).

Możesz też pociąć w Curze ten detal i włączyć podpory z opcją "generuj tylko te, które dotykają stołu" - będzie dużo prościej ;)

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: olo2000pm » 01 maja 2016, 18:01

Nie znam Cury, tnę od samego początku Kisslicerem i już raczej przy nim zostanę. Pobawię się w te ząbki. Ciekawy jestem jak to wyjdzie, nigdy tak nie robiłem.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2826
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: Krzysztof » 01 maja 2016, 18:07

Kisslicer od zawsze miał problem z dobrym generowaniem mostków, więc tu rzeczywiście by była potrzebna jakaś dorobiona podpora jesli nie chcesz aby gdzie indziej były one naniesione.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 406
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: virgin71 » 02 maja 2016, 6:02

olo2000pm pisze:Nie znam Cury, tnę od samego początku Kisslicerem i już raczej przy nim zostanę. Pobawię się w te ząbki. Ciekawy jestem jak to wyjdzie, nigdy tak nie robiłem.

Trochę czasu zmarnujesz, może warto nanieść swoje ulubione profile do różnych slicerów. Ja pomimo, że jestem Curo-lubem, to do Slic3ra przerzucałem profile, bo każdy slicer ma jakieś wyjątkowe opcje.

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: olo2000pm » 02 maja 2016, 6:47

Zrobiłem tak :D
To ucieczka do przodu, ale czasami i tak trzeba zrobić!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: DesignSpark Mechanical-podpory

Postautor: olo2000pm » 11 maja 2016, 17:41

Mam problem. Mam płaszczyznę która jest pod lekkim kątem do pokrywy. Tą płaszczyznę chce przyłożyć do pokrywki z batmanem żeby sprawdzić czy otwory są we właściwym miejscu. No nie mam pojęcia jak ją ustawić równolegle :evil:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „DesignSpark Mechanical”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość