Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Postautor: Kopytko » 29 mar 2017, 18:38

Hej, już kiedyś o tym wspomniałem i w końcu zrobiłem zdjęcia przy modyfikacji więc opisze co nie co. Temat na tą chwilę będzie poszerzany w miarę testów.
A więc do rzeczy. Jakiś czas temu dowiedziałem się ,że na rynku pojawiły się śruby trapezowe o przekroju 5mm i skoku 2mm. Dzięki użytkownikowi TDI-CAD szybko znalazły się na stanie i wpadły w drukarkę. Efekt super , śruby jak na 5mm są mega proste. Do śrub w ofercie można dostać nakrętki z mosiądzu oraz nakrętki z tworzywa. Nakrętki mosiężne mają ledwo wyczuwalny luz, nakrętki z tworzywa, trzeba kilka razy nawet wiertarką po śrubie rozruszać, aby poruszały się lekko, takie mają spasowanie:P
Na wstępie chciałbym poinformować ,że WIEM o konsekwencjach rozkręcania silnika krokowego i WIEM jakie pociąga za sobą to konsekwencje.

Poniższy artykuł będzie spamem zdjęciowym więc proszę o wyrozumiałość.
Chciałbym pokazać jak ja to zrobiłem a następnie będziemy testować.
Nie namawiam nikogo do tej operacji, ja mam zbędne silniki , których mi nie szkoda i kupiłem spory zapas śrub:P

NA początek silniki jakieś tanie z allegro, kupiłem kiedyż 30szt za 2,99/szt.
20170329_180035.jpg
20170329_180047.jpg



1. Odkręcamy śruby z tyłu silnika:
20170329_180059.jpg
20170329_180140.jpg



2. Proponuje zrobić znacznik na obudowie aby później złożyć tak samo korpusy:
20170329_180215.jpg



3. Lekkim podbiciem na rancie korpusu wybijamy go:
20170329_180156.jpg



4. Wyciągamy korpus, podkładkę sprężynowa , łożysko , dystans ( kolejność zachowana)
20170329_180310.jpg



5. Następnie tak samo przód silnika, w moim przypadku na przodzie bez podkładki sprężynującej:
20170329_180356.jpg



6.Używając jakiejś tulejki wybijamy z stojanu wałek 5mm, specjalnie nie wyciągałem stojanu z pomiędzy magnesów , aby zbytnio nie rozmagnesować go ( choć są różne o tym opinie) , wybijamy przy użyciu węższego wybijaka. Siły nie trzeba wiele wałek dość łatwo wychodzi:
20170329_180433.jpg

20170329_182121.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Postautor: Kopytko » 29 mar 2017, 18:42

post pod postem , przez ograniczoną ilość załaczników:
7.Następnie zakładamy pierwsze łożysko na śrubę trapezową i odmierzamy odległość do końca silnika:
20170329_182523.jpg



8. Używając kleju dwuskładnikowego , w moim przypadku jakiś patex ( potrzeba znikome ilości, mi z opakowania 6g zostało 95% opakowania) , wbijamy śrubę w stojan i dzięki klejowi mamy pewność ,ze będzie to trzymać się prawidłowo ( to się okaże później:P:P:P:P )
20170329_182702.jpg
20170329_182931.jpg


9. wycieramy klej który wylazł poza otwór, i na końcu śruby zakładamy łożysko w tylni korpus aby podeprzeć wszystko w linii:
20170329_183100.jpg
20170329_183104.jpg



10. Czekamy aż klej w kuwetce wyschnie (tester nasz) i działamy dalej:
20170329_183132.jpg


11. Ja kombinuję z innym układem podkładek, sprężynowa podkładkę przekładam w górną cześć silnika. A w tylnej części zastępują ją podkładka nierdzewną aby zniwelować luz po starej podkładce, dzięki temu będziemy mieli " sprężynowanie " w górę a nie w dół silnika co może odbić się na wydrukach. Kolejność jak na zdjęciach:

20170329_184519.jpg


UWAGA!:
W jednym silniku była jeszcze jakaś podkładka stalowa na dnie w kilku poprzednich jej nie było, aby stojan się mógł obracać, po dodaniu mojej podkładki, musiałem ją wyrzucić jak w innych silnikach.

20170329_185102.jpg


Następnie skręcamy silnik w całość i sprawdzamy czy oś obraca się jak przedtem.


20170329_185332.jpg
20170329_185338.jpg



Wszelkie testy będą przeprowadzane na rekonstruowanej mojej pierwszej prusie, która jest budowana na wzór PRUSY MK2.
O rezultatach poinformuję. Silniki miałem w osi Z wcześniej więc wiem jak działały , po złożeniu drukarki okaże się czy rozłożenie silnika coś zmieniło i czy na oś Z nadal się nadają.
Nikogo nie zachęcam do wykonywania takiej przeróbki i nie odpowiadam za powstałe z tego tytułu straty finansowe. Róbta jak chceta:P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Postautor: Kopytko » 29 mar 2017, 18:44

c.d.:
20170329_185347.jpg
20170329_190108.jpg
20170329_190124.jpg
20170329_190132.jpg


Do testów mam przeznaczone 4 komplety w różnych długościach i konfiguracjach nakrętek. Zobaczymy czy uda się zbudować budżetowy silnik za 20zł z zintegrowaną śrubą. :)
20170329_190132.jpg


20170329_202621.jpg



A testowane będzie na tym czymś:
20170329_202603.jpg



Mam w zanadrzu jeszcze silniki nowe o mocy 0,5Nm więc jak te nie spiszą się zobaczymy na innych silnikach :good:

Chciałbym dodać ,ze test zmotywowało mnie użycie śrub oryginalnych z zintegrowaną śruba , które kupiłem na blackfrog.pl i po prostu teraz wiem ,że jakiekolwiek sprzęgła to nieporozumienie. TYLKO dobre wycentrowanie i sztywne połączenie wchodzi w grę!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.


Łukasz
Posty: 33
Rejestracja: 24 maja 2016, 8:19
Kontaktowanie:

Re: Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Postautor: Łukasz » 30 mar 2017, 7:11

Fajnie to wygląda i zrobione zgodnie ze sztuką ;-) czasem jeszcze jak jest potrzeba wyciągnąć wirnik (nie stojan, sorry, zboczenie zawodowe ;-)) to się go wsuwalo w rurę.
ciekawe co by się stało gdyby spróbować wyprasowac wałek bez rozbierania korpusu? Robiłem takie próby kiedyś ale nie w krokowcach ( ostateczna ostatecznosc ;-) )

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Postautor: Kopytko » 30 mar 2017, 14:32

Co do stojanu byłem niezbyt pewny :) Wiec pewnie źle nazwałem, co do wybijania w korpusie to nie polecam, ten biały pierścień ceramiczny się rozpada. Próbowałem i po uderzeniu się rozleciał. A i łożysko się chyba odbiło bo już nie chodziło płynnie i było czuć takie jakby terkotanie pod palcami. W weekend może zrobię jakieś szybkie testy obciążnikami.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Łukasz
Posty: 33
Rejestracja: 24 maja 2016, 8:19
Kontaktowanie:

Re: Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Postautor: Łukasz » 31 mar 2017, 5:21

Dlatego myślałem raczej o prasie/ściągaczu niż młotku :-D naprawiłem imadlo to jak znajdę odpowiednią rurę to zrobię próbę na jakimś złomie. Pytanie czy każdy silnik ma taki pierścień ceramiczny i w sumie ciekawe po co on. Przyznaję że tutaj orłem to nie jestem bo na codzień z zupełnie innymi silnikami mam doczynienia

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Silnik krokowy- modyfikacja na zintegrowaną śrubę.

Postautor: Kopytko » 31 mar 2017, 6:38

Te pierścienie ustalają pozycję wirnika w silniku.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości