Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 256
Rejestracja: 19 kwie 2016, 22:07
Kontaktowanie:

Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: Marcin1415 » 12 maja 2017, 20:47

Cześć.

Postanowiłem potestować drukarkę pod względem wysokich i jednoobrysowych wydruków. Drukuję ostatnio takie modele i miałem problem. Narysowałem kostkę 20x20x315 i druknąłem. Jest duży problem i już nie mam siły. Warstwy są pofalowane tak jak widać na zdjęciu. Obiekt jest drukowany na warstwie 0.2 jeden obrys, 0% infill. To wygląda jakby co pewien czas około 20 warstw wydruk się przesuwa w osi Y a potem znowu stopniowo wraca. Już mi się kończą pomysły. Stól trzyma temperaturę stabilnie, głowica też. Paski naciągnięte, zębatki proste i podokręcane. Na osi Z mam śruby trapezowe TR8 o skoku 10mm. Widać że im wyższy wydruk tym bardziej ten efekt się nasila. Zmniejszanie prędkości druku i przyspieszeń nic nie daje. Elektronika to due3dom z repetier firmware. Moja drukarka wygląda tak.

https://www.youtube.com/watch?v=PuKNft_ksGY&t=7s

Obrazek

Awatar użytkownika
morf
Posty: 38
Rejestracja: 06 gru 2016, 12:59
Kontaktowanie:

Re: Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: morf » 12 maja 2017, 20:52

Autoleveling masz wylaczony?

Awatar użytkownika
TDI-CAD.PL
Posty: 206
Rejestracja: 20 kwie 2016, 2:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: TDI-CAD.PL » 12 maja 2017, 21:44

To wygląda na skok śruby 8mm i "ładnie" się powtarza co obrót. Coś ciągnie stołem przy ruchu w dół. Mam podobnie na kiepskim trapezie 12x2mm. Zmieniałem na Tr8x1x1 i będę próbował......
Filament 3d Wrocław
Sklep http://WWW.TDI-CAD.PL

Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 256
Rejestracja: 19 kwie 2016, 22:07
Kontaktowanie:

Re: Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: Marcin1415 » 12 maja 2017, 22:40

Tak podejrzewam. Śruba wygląda dobrze, gorzej z nakrętką mosiężną, luzy jak cholera, poprzeczne jak i góra dół. Czy u Was te nakrętki też są takie luźne? Trochę zbija mnie z tropu to że im niżej jest wydruk to te przesunięcia są częściej.

maglo18
Posty: 303
Rejestracja: 21 kwie 2016, 7:38
Lokalizacja: Lesznowola
Kontaktowanie:

Re: Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: maglo18 » 13 maja 2017, 4:34

Czy masz autoleveling.?

Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 256
Rejestracja: 19 kwie 2016, 22:07
Kontaktowanie:

Re: Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: Marcin1415 » 13 maja 2017, 5:51

maglo18 pisze:Czy masz autoleveling.?


Nie mam.

Awatar użytkownika
Minik
Posty: 163
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:13
Kontaktowanie:

Re: Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: Minik » 15 maja 2017, 10:05

Stolik w Z masz również prowadzony na rolkach OPENBUILDS. Używałeś oryginałów czy masz chińczyki ? Nie wszystkie podrabiane rolki są prawidłowo wytoczone, może któraś daje takie przesunięcie w Y ? Sprawdź czy fale pokrywają się z obwodem rolki.

Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 256
Rejestracja: 19 kwie 2016, 22:07
Kontaktowanie:

Re: Core xy problem z okresowym pływaniem warstw.

Postautor: Marcin1415 » 15 maja 2017, 18:52

Minik pisze:Stolik w Z masz również prowadzony na rolkach OPENBUILDS. Używałeś oryginałów czy masz chińczyki ? Nie wszystkie podrabiane rolki są prawidłowo wytoczone, może któraś daje takie przesunięcie w Y ? Sprawdź czy fale pokrywają się z obwodem rolki.


Tak stolik również. Rolki kupiłem od kogoś z forum i chyba są chińskie. Profile kupione w openbuilds.pl. Sprawdzę.


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość