Silikonowa nakładka na głowicę Lama 3D

Fabrykacja metodą odlewania
Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Kopytko » 03 paź 2016, 19:25


A zwykły :P To polecam tylko REINZ :)

Myślałem ,że do odlewów coś bardziej profi jest i płynne w przygotowaniu.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
Artu
Posty: 1235
Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:44
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Artu » 04 paź 2016, 5:40

Krzysztof pisze:No to już mi to BACH do działu
viewforum.php?f=77

Dopiero jak sprawdzę czy "działa" ;)
Pozdrawiam, Artur
# Mendel90 - wreszcie drukuje tak jak ja chcę :OK: # Delta under construction... 8-)
Moje wypociny na Thingiverse :oops:

Freitag
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2016, 8:15
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Freitag » 04 paź 2016, 17:05

Witam,
Zaczynam się uczyć rysować i wyrysowałem takie coś:
SUC53896.JPG
zaczepy tej mojej osłonki zrobiłem tylko na rogach, bo moja Lama wymaga aby powietrze miało przepływ pomiędzy radiatorem a blokiem grzejnym. Jak kiedyś wykonałem sobie w tym miejscu izolację z kartonu wysokotemperaturowego, to najnormalniej nie dało się drukować. A no i nie potrafię wyrysować takiego gwintu jak w tubce od pasty do zębów bo wtedy mógłbym nakręcić tą swoją foremkę na tubę z silikonem:
SUC53907.JPG
i wycisnąć silikon do środka, ale może ktoś sobie wyrysuje.
Też przekaże projekt na forum, tak samo jak kol. Artu ...jak tylko sprawdzę.
pozdrawiam Irek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 460
Rejestracja: 21 kwie 2016, 16:10
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: syntetyczny » 06 paź 2016, 9:10

żeby można było coś wcisnąć, to musi być odpływ aby miało gdzie ujść wypychane powietrze.
Eppur si muove || www.byq3d.eu

Freitag
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2016, 8:15
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Freitag » 06 paź 2016, 16:57

Witam,
Tam są otworki zaprojektowane w pokrywce w najbardziej wysuniętych miejscach, czyli na zaczepach osłonki od góry na bloku. Dziś nastąpiło następne doświadczenie szukałem na sieci jak przyspieszyć zastyganie .. fachowo to chyba się nazywa sieciowanie silikonu, ale nie to jest istotne jak co nazwiemy. Znalazłem dość sporo różnych sposobów ale zainteresował mnie sposób z forum o detalach modelarskich, że można formę włożyć na chwilę do mikrofalówki. Jak wyczytałem tak zrobiłem... i foremka z PET-G nie wytrzymała włożyłem na półtorej minuty moc 750W. Forma tak zacisnęła się do środka (pewnie od temperatury silikonu), że nie było możliwości wydostać osłonki, ale... :LOL: silikon zastygł. Jutro wydrukuję formę z ABS-u i skrócę czas albo zmniejszę moc. CDN.
pozdrawiam Irek

Awatar użytkownika
malyhenio1
Posty: 304
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:38
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: malyhenio1 » 07 paź 2016, 11:19

Freitag pisze:Witam,
Ponieważ narysowałem i wydrukowałem sobie formę aby odlać osłonkę silikonową do mojej Lamy ale brak mi doświadczenia i pomimo tego że wysmarowałem formę wodą z mydłem...silikon po zaschnięciu niestety tak skleił się z formą że jest nie jest do rozdzielenia. Proszę o pomoc, czym wysmarować/spryskać formę żeby nie przykleił się silikon do niej?
pozdrawiam Irek

Możesz po kolei opisać jak to robisz? :)
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Albert Einstein

Awatar użytkownika
Revo7
Posty: 211
Rejestracja: 22 sie 2016, 12:00
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Revo7 » 07 paź 2016, 19:14

również jestem zainteresowany. W ogóle da rade zrobić odlew z wykorzystaniem silikonu uniwersalnego ? czy muszą być specjalne silikony modelarskie ?
it is what it is

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 407
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: virgin71 » 08 paź 2016, 5:43

Ej, na początku ignorowałem ten temat, ale faktycznie można zrobić sobie osłonkę do każdego bloku. Po co mam patrzeć na uświniony blok ultimakera, jak mogę sobie zrobić formę i wysilikonować co potrzeba, silikonem za 20zł...
Jesteście genialni:)

Awatar użytkownika
malyhenio1
Posty: 304
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:38
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: malyhenio1 » 09 paź 2016, 9:16

Może powinien powstać specjalny dział do formy i wysrobów odlewniczych?
Zapytam sie z jakiego silikonu robi sie formy do odlewów? :?:
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Albert Einstein

grzybu
Posty: 66
Rejestracja: 21 kwie 2016, 10:35
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: grzybu » 09 paź 2016, 10:28

Też sobie wydrukowałem wczoraj formę wg tego, fajnego projektu: http://www.thingiverse.com/thing:1655134
Użyłem zwykłego, czerwonego silikonu wysokotemperaturowego z Castoramy, ale nie mam pojęcia jak długo będzie trzeba czekać na usieciowienie, bo on niby potrzebuje do tego pary wodnej z powietrza, a o to trochę trudno w formie.
Zobaczymy jutro, nawyżej spróbuję jeszcze raz i zostawię na dłużej.


Wróć do „Odlewnictwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość