Silikonowa nakładka na głowicę Lama 3D

Fabrykacja metodą odlewania
Awatar użytkownika
AdamJ1
Posty: 182
Rejestracja: 13 maja 2016, 18:43
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: AdamJ1 » 09 paź 2016, 12:24

Zmiksuj najpierw z wodą trochę silkonu a potem wytłocz przez strzykawkę?

grzybu
Posty: 66
Rejestracja: 21 kwie 2016, 10:35
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: grzybu » 09 paź 2016, 18:17

Silikon się chyba słabo miksuje z wodą. I gdzie go mam wtłoczyć?
Przed chwilą rozbierałem formę, ale silikon kompletnie nieusieciowiony. Cienka ścianka się zrobiła a reszta płynna.

luki
Posty: 73
Rejestracja: 16 lip 2016, 17:32
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: luki » 09 paź 2016, 19:02

Panowie do takich akcji potrzebujecie specjalnego silikonu dwu składnikowego do tego wysokotemperaturowego ,który sam się odgazowywuje .Wtedy odlewy to poezja, wcześniej trzeba dobrze przygotować formę aby była gładka , ja wcześniej przecierałem drobnym papierem potem kilka warstw podkładu w sprayu i po kilku godzinach mamy piękny odlew.Ni wiem czy na polskim E bay ale w Uk jest jako http://www.ebay.co.uk/itm/Mouldcraft-HT ... Swp5JWbb-3 ,polecam swego czasu używałem go do odlewu części do modelido tego jest elastyczny i można go barwić.

Freitag
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2016, 8:15
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Freitag » 10 paź 2016, 18:20

Post autor: luki » 09 paź 2016, 21:02

Panowie do takich akcji potrzebujecie specjalnego silikonu dwu składnikowego do tego wysokotemperaturowego ,który sam się odgazowywuje .Wtedy odlewy to poezja, wcześniej trzeba dobrze przygotować formę aby była gładka , ja wcześniej przecierałem drobnym papierem potem kilka warstw podkładu w sprayu i po kilku godzinach mamy piękny odlew.Ni wiem czy na polskim E bay ale w Uk jest jako http://www.ebay.co.uk/itm/Mouldcraft-HT ... Swp5JWbb-3 ,polecam swego czasu używałem go do odlewu części do modelido tego jest elastyczny i można go barwić.

No cóż ... nieprawda ja zastosowałem zwykłą uszczelkę silikonową którą zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym jak kupowałem olej do autka. Zwykły silikon taki jak mój również zastygnie w formie. Tak wygląda na gorąco wyciągnięte z formy po 24 godzinach sieciowania. Forma z ABS-u nie szlifowana ani nie wygładzana acetonem:
SUC53911.JPG
SUC53916.JPG
SUC53917.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


grzybu
Posty: 66
Rejestracja: 21 kwie 2016, 10:35
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: grzybu » 10 paź 2016, 18:50

A u mnie po dwóch dniach nadal się nie usieciowało. Pewnie ten akurat silikon się kompletnie nie nadaje do tego :(

Freitag
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2016, 8:15
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Freitag » 10 paź 2016, 20:15

Witka
U mnie ta forma jest po 24 godz. Wykonany był w ten oto sposób:
1.Nagwintowanie otworów.
2.Wypryskanie formy od wewnątrz środkiem który polecił Krzysztof w drugim poście tego wątku.
3.Wypełnienie formy silikonem i skręcenie jej,
4.Zalałem wrzątkiem na chwilę w miseczce po około 20 min,odlałem troszkę wody i dolałem gorącej i zostawiłem jeszcze na 20 min.
5.Rozkręciłem śrubki
6.Włożyłem do mikrofalówki i ustawiłem 160 W mocy i załączyłem na 20 min.
Po wyciśniętych stróżkach silikonu, wydawało mi się że jeszcze jest słabo zastygnięty, a że przyjechali znajomi więc nie eksperymentowałem tylko odłożyłem do następnego dnia. Dziś popołudniu jak wróciłem z pracy zapomniałem i dopiero wieczorkiem zabrałem się za rozpakowywanie. Każdy silikon zastygnie...wcześniej czy później. Nie mam za dużego doświadczenia, może jest ktoś na forum kto lepiej się zna i mógłby nam coś podpowiedzieć.
pozdrawiam Irek

Freitag
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2016, 8:15
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Freitag » 11 paź 2016, 17:27

Experymentowania, ciąg dalszy oto osłonka,
SUC53927.JPG
którą około 80 minut temu wcisnąłem w postaci silikonu z tubki do formy. Wygrzewana w mikrofalówce ustawionej na moc 350 W czas 2 razy po 20 min. niestety foremka pierwsze podgrzewanie wytrwała bez problemu, ale drugie już niestety nie i z mikrofali wyciągnołem coś takiego:
SUC53922.JPG
. Już byłem przekonany że wszystko do d..y. ale nieee.Jak zacząłem rozpakowywać i
SUC53923.JPG
okazało się że wszystko jest OK. Silikon z sieciowany w pełni. Idę zapuścić drukarkę wydrukuję następną foremkę. I jutro wypróbuję tylko 1 x 20 min. Sam się zastanawiam po co załączyłem ten drugi raz. ale najprawdopodobniej dlatego że tu gdzie była wysmarowana (ubrudzona) forma na zewnątrz to silikon się kleił i okazuje się że zrobiłem to zupełnie nie potrzebnie. Bo jak wyciągnąłem formę taką pokrzywioną to ta cienka warstwa nadal była lekko klejąca a osłonka po wyciągnięciu zachowała prawie idealną kostkę a nie powyginała się tak jak forma czyli wnioskuję że w środku grubsza warstwa silikonu zastygła wcześniej.
pozdrawiam Irek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 459
Rejestracja: 21 kwie 2016, 16:10
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: syntetyczny » 12 paź 2016, 7:46

Jestem pod wrażeniem :) montował już to kolega na głowicę?
Eppur si muove || www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
Revo7
Posty: 210
Rejestracja: 22 sie 2016, 12:00
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Revo7 » 12 paź 2016, 8:00

pozwole sobie ponowić pytanie.

Używacie typowo silikonów formerskich ? bo z tego co widze tutaj kolegów to raczej to silikon np z budowlanego (do kominków wysokotemperaturowy ?) czyli jak to jest ? próbowałem zrobić formy bumperów (antywibracyjne kołki) i miały być dość małe w związku z tym silikonu mało do formy poszło, ale nic z tego nie wyszło przy użyciu silikonu uniwersalnego - być może coś źle zrobiłem, albo za krótko pozwoliłem wiązać. W moim przypadku raczej chodzi o amatorskie odlewanie w formach (zakładam jak większości) w związku z tym szukam budżetowego rozwiązania.
it is what it is


Wróć do „Odlewnictwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość