Silikonowa nakładka na głowicę Lama 3D

Fabrykacja metodą odlewania
Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Kopytko » 12 paź 2016, 8:30

A tak podpytam, miałeś to skręcone jakim rodzajem śrub? Normalnie stalowe? mikrofalówka nie fiksowała przez to ?
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Freitag
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2016, 8:15
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Freitag » 13 paź 2016, 3:16

Witam,
Revo7 pisze:pozwole sobie ponowić pytanie.
Używacie typowo silikonów formerskich ? bo z tego co widze tutaj kolegów to raczej to silikon np z budowlanego (do kominków wysokotemperaturowy ?) czyli jak to jest ? próbowałem zrobić formy bumperów (antywibracyjne kołki) i miały być dość małe w związku z tym silikonu mało do formy poszło, ale nic z tego nie wyszło przy użyciu silikonu uniwersalnego - być może coś źle zrobiłem, albo za krótko pozwoliłem wiązać. W moim przypadku raczej chodzi o amatorskie odlewanie w formach (zakładam jak większości) w związku z tym szukam budżetowego rozwiązania.
No cuż mi się wydaje że i zwykły budowlany również powinien zastygnąć... Tak jak pisałem wcześniej nie mam jakie experckiej wiedzy, ale za fugowana przez glazurnika umywalka u mnie w domu i silikon jest saschnięty. Niech kolega spróbuje formę podgrzać albo zalewając wrzątkiem albo w kuchence/piekarniku.
Kopytko pisze:A tak podpytam, miałeś to skręcone jakim rodzajem śrub? Normalnie stalowe? mikrofalówka nie fiksowała przez to ?

Forma była skręcona, ale tylko tyle aby dokładnie ścisnąć formę i wycisnąć resztki silikonu. Po skręceniu zalewam skręconą śrubkami formę na parę minut wrzątkiem i rozkręcam śrubki. Do mikrofali idzie sama plastikowa forma.
syntetyczny pisze:Jestem pod wrażeniem :) montował już to kolega na głowicę?
Wczoraj miałem podziałać z dalszym ciągiem, lecz nie było mi dane... wróciłem o 20-ej a dziś znowu na 6-stą tak więc może dziś będzie normalniejszy dzień. To dla tego jeszcze nie udostępniłem rysunków , najpierw muszę sprawdzić wszystko u siebie.
pozdrawiam Irek

Awatar użytkownika
spec
Posty: 283
Rejestracja: 20 kwie 2016, 6:53
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: spec » 13 paź 2016, 7:03

Rewelacja! Czekam na dalsze testy :OK:

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Kopytko » 13 paź 2016, 8:41

a pliki udostępnisz? :)
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Freitag
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2016, 8:15
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Freitag » 13 paź 2016, 9:55

Kopytko pisze:a pliki udostępnisz? :)

Jasne jak tylko wrócę z pracy... chciałem wstrzymać się do czasu, aż będzie docelowo idealne (poprawiony napis "Lama 3D"... bo się zlewa) ale jak ktoś chce się z tym pobawić to nie ma problemu ale to popołudniu
pozdrawiam Irek

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: Kopytko » 13 paź 2016, 11:23

Tak tylko pytam, nie musi być już, mogę poczekać, bo zdolności projektowe u mnie jeszcze słabe, coś od zera ok, ale zmiany projektów słabo mi idą: P
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

grzybu
Posty: 66
Rejestracja: 21 kwie 2016, 10:35
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: grzybu » 13 paź 2016, 11:24

Udało mi się wczoraj w miarę poprawnie wykonać odlew, ale dałem za mało silikonu do formy i nie do końca się udało uzyskać użyteczny wynik.
Za to w końcu się usieciowił w nocy i pięknie się odkleił od formy a smarowałem jakimś kremem pożyczonym od żony ;)
Nie grzałem formy, ale na jakiś czas ją położyłem na gorącym stole drukarki.
Dzisiaj zrobię kolejny test z większą ilością silikonu w formie i zostawię do niedzieli. Jak wrócę to powinno być gotowe.
Wychodzi na to, że ten silikon, który mam też się powinien nadać.

Awatar użytkownika
malyhenio1
Posty: 304
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:38
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: malyhenio1 » 13 paź 2016, 12:07

Jakie pompy stosować do odpowietrzenia silikonu?
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Albert Einstein

stasiek
Posty: 292
Rejestracja: 20 kwie 2016, 8:50
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: stasiek » 13 paź 2016, 12:48

Dawaj grzybu foty jak wyszło :)
Pompy chyba do tego modelu zadnej nie stosował - chyba siła łapek tylko została uzyta

grzybu
Posty: 66
Rejestracja: 21 kwie 2016, 10:35
Kontaktowanie:

Re: Przyklejanie się silikonu do formy

Postautor: grzybu » 13 paź 2016, 13:20

Na razie nic wielkiego nie wyszło, bo są dziury w odlewie, ale przynajmniej dało się go wyjąć z formy w jednym, gumowym kawałku a nie w płynie ;)
Jak będę miał gotowy odlew to się pochwalę.


Wróć do „Odlewnictwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość