Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Fabrykacja metodą odlewania
Awatar użytkownika
Printed4U
Posty: 180
Rejestracja: 29 kwie 2016, 8:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: Printed4U » 09 lis 2016, 14:10

A mnie ciekawi czy forma jest kilkukrotnego użytku? czy poliuretan jest na tyle elastyczny ze wchodzi bez oporów z formy ?

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2825
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: Krzysztof » 09 lis 2016, 14:19

Forma bez szwanku (jedynie z boku mała wyrwa po śrubokręcie). Poliuretan odszedł w całości. Warto przy projekcie formy dorobić właśnie jakieś miejsca na wsunięcie śrubokręta/klina do podważenia. Drukowałem z PET. Zapewne wydrukowana na niskiej warstwie forma lub po polerce będzie jeszcze dłużej służyła, gdyż odspojenie będzie "mniej bolesne".
Szukam aktualnie dobrego rozdzielacza, który pozwoli na delikatne odspojenie.

Znalazłem takie
http://silikony-sk.sk/pl/Materialy_pomocnicze

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2825
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: Krzysztof » 11 lis 2016, 16:57

Testuję czerwony pigment. Do 130g poliuretanu dodałem ok. 2g pigmentu - taka barwa wyszła.
U tego sprzedawcy znalazłem w najlepszej cenie
http://allegro.pl/czerwony-typu-ral-300 ... MwYzVmMw==
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

stasiek
Posty: 291
Rejestracja: 20 kwie 2016, 8:50
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: stasiek » 11 lis 2016, 17:03

Te tuleje w cos będą łapane na aucie dopiero? - bo tutaj chyba w formie są ?

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2825
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: Krzysztof » 11 lis 2016, 17:05

Tu jeszcze w formie. Dopiero odlałem. Później idą do stalowej tulejki wahacza a w środek idzie stalowa tuleja śruby.
Na renderze na czerwono widać tuleje i całość złożenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

stasiek
Posty: 291
Rejestracja: 20 kwie 2016, 8:50
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: stasiek » 12 lis 2016, 0:05

Krzyśku a jak to wygląda mechanicznie? - forma jest odlana a po wachaczu widać ze odlew ma pierścień/kołnierze - -jak to nabijasz?
Po nabiciu nie ma luzów?
Kołnierze się nie ścinaja?

Awatar użytkownika
Kama
Posty: 112
Rejestracja: 20 kwie 2016, 6:18
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: Kama » 12 lis 2016, 6:30

stasiek pisze:Krzyśku a jak to wygląda mechanicznie? - forma jest odlana a po wachaczu widać ze odlew ma pierścień/kołnierze - -jak to nabijasz?
Po nabiciu nie ma luzów?
Kołnierze się nie ścinaja?


Jakie nabijanie!

Prasa albo wciskanie przez śrubę za pomocą jakiegoś uchwytu :OK:

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: Kopytko » 12 lis 2016, 8:34

Z tego co ja widzę, składane z 2 połówek.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

stasiek
Posty: 291
Rejestracja: 20 kwie 2016, 8:50
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: stasiek » 12 lis 2016, 10:48

Kama pisze:
Jakie nabijanie!

Prasa albo wciskanie przez śrubę za pomocą jakiegoś uchwytu :OK:


no nabijanie w sensie wciskanie mi chodziło :)
Z tego co napisał Kopytko to teraz jeszcze bardziej ciekaw jestem finalnego składania :)

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2825
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

Postautor: Krzysztof » 12 lis 2016, 12:25

Składane z 2 połówek. Po odlewie tak to wygląda.
20161112_131450.jpg

Rozdzielacz w sprayu kiepski jest. Poliuretan bardzo przywiera do formy z PET. Mam wrażenie jakby poliuretan wchodził w jakąś reakcję z PET, bo odlewy w niektórych miejscach mają czarny nalot :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „Odlewnictwo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość