Strona 3 z 5

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 09 lis 2016, 14:10
autor: Printed4U
A mnie ciekawi czy forma jest kilkukrotnego użytku? czy poliuretan jest na tyle elastyczny ze wchodzi bez oporów z formy ?

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 09 lis 2016, 14:19
autor: Krzysztof
Forma bez szwanku (jedynie z boku mała wyrwa po śrubokręcie). Poliuretan odszedł w całości. Warto przy projekcie formy dorobić właśnie jakieś miejsca na wsunięcie śrubokręta/klina do podważenia. Drukowałem z PET. Zapewne wydrukowana na niskiej warstwie forma lub po polerce będzie jeszcze dłużej służyła, gdyż odspojenie będzie "mniej bolesne".
Szukam aktualnie dobrego rozdzielacza, który pozwoli na delikatne odspojenie.

Znalazłem takie
http://silikony-sk.sk/pl/Materialy_pomocnicze

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 11 lis 2016, 16:57
autor: Krzysztof
Testuję czerwony pigment. Do 130g poliuretanu dodałem ok. 2g pigmentu - taka barwa wyszła.
U tego sprzedawcy znalazłem w najlepszej cenie
http://allegro.pl/czerwony-typu-ral-300 ... MwYzVmMw==

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 11 lis 2016, 17:03
autor: stasiek
Te tuleje w cos będą łapane na aucie dopiero? - bo tutaj chyba w formie są ?

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 11 lis 2016, 17:05
autor: Krzysztof
Tu jeszcze w formie. Dopiero odlałem. Później idą do stalowej tulejki wahacza a w środek idzie stalowa tuleja śruby.
Na renderze na czerwono widać tuleje i całość złożenia.

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 12 lis 2016, 0:05
autor: stasiek
Krzyśku a jak to wygląda mechanicznie? - forma jest odlana a po wachaczu widać ze odlew ma pierścień/kołnierze - -jak to nabijasz?
Po nabiciu nie ma luzów?
Kołnierze się nie ścinaja?

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 12 lis 2016, 6:30
autor: Kama
stasiek pisze:Krzyśku a jak to wygląda mechanicznie? - forma jest odlana a po wachaczu widać ze odlew ma pierścień/kołnierze - -jak to nabijasz?
Po nabiciu nie ma luzów?
Kołnierze się nie ścinaja?


Jakie nabijanie!

Prasa albo wciskanie przez śrubę za pomocą jakiegoś uchwytu :OK:

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 12 lis 2016, 8:34
autor: Kopytko
Z tego co ja widzę, składane z 2 połówek.

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 12 lis 2016, 10:48
autor: stasiek
Kama pisze:
Jakie nabijanie!

Prasa albo wciskanie przez śrubę za pomocą jakiegoś uchwytu :OK:


no nabijanie w sensie wciskanie mi chodziło :)
Z tego co napisał Kopytko to teraz jeszcze bardziej ciekaw jestem finalnego składania :)

Re: Masy poliuretanowe do odlewów form i elementów

: 12 lis 2016, 12:25
autor: Krzysztof
Składane z 2 połówek. Po odlewie tak to wygląda.
20161112_131450.jpg

Rozdzielacz w sprayu kiepski jest. Poliuretan bardzo przywiera do formy z PET. Mam wrażenie jakby poliuretan wchodził w jakąś reakcję z PET, bo odlewy w niektórych miejscach mają czarny nalot :roll: