Filament Fiberlogy PLA HD

Awatar użytkownika
Badman
Posty: 31
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:14
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Re: Filament Fiberlogy PLA HD

Postautor: Badman » 03 maja 2016, 12:26

Wybaczcie za post pod postem :) chciałbym Wam zaprezentować wyniki moich pomiarów Fiberlogy przed wygrzaniem i po wygrzaniu. Dysponuję chińską suwmiarką więc wyniki nie są mega precyzyjne.

Obrazek

Obrazek
Filamenty i drukarki 3D w moim sklepie https://sklep.gamplate.pl zapraszam :ugeek:

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2821
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Filament Fiberlogy PLA HD

Postautor: Krzysztof » 03 maja 2016, 12:39

Olej te łódeczki (skręca mnie jak widzę testy na nich). Zrób wydruk jakiegoś prostopadłościanu czy pierścienia na niewielką wysokość i wtedy sprawdź wymiary i czy się element nie poskręcał. Testy na łódeczkach, wazach i innych pierdołach można sobie w buty wsadzić.
Wydrukuj kostkę, pustą w środku, bez ostatniej warstwy - wygrzej, zobacz czy się nie poskręca.
Na elemencie takim jak łódeczka ciężko będzie sprawdzić deformację płaszczyzny.

Awatar użytkownika
Badman
Posty: 31
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:14
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Re: Filament Fiberlogy PLA HD

Postautor: Badman » 03 maja 2016, 17:48

Podejmuje wyzwanie ;) dalsze testy w toku.
Filamenty i drukarki 3D w moim sklepie https://sklep.gamplate.pl zapraszam :ugeek:


Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 406
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Filament Fiberlogy PLA HD

Postautor: virgin71 » 04 maja 2016, 5:09

Ważne jest sprawdzenie, czy jest na prawdę twarde. W drugim filmiku na moim teście widać, że po polaniu wrzątkiem przykładam całą siłę jaką mam i gówno z tego wychodzi, tak twardy jest materiał. Skurcz jaki nastąpił to ze 120mm długości, zrobiło się 117,34mm

Awatar użytkownika
Badman
Posty: 31
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:14
Lokalizacja: śląsk
Kontaktowanie:

Re: Filament Fiberlogy PLA HD

Postautor: Badman » 09 maja 2016, 19:30

Cześć, przetestowałem fiberlogy tak, jak pisał Krzysztof -Pierścienie o wymiarach 79 mm - sam wydruk bez problemu ale nie o tym chciałem napisać.
Faktem jest, że filament po obróbce cieplnej delikatnie się kurczy i to trzeba mieć na uwadze projektując pod konkretny wymiar. Z moich obserwacji wynika, że dla większych okręgów zgubimy 1 mm a dla mniejszych około 0.3 mm. Przy pierwszym wygrzewaniu popełniłem błąd i umieściłem pierścień na kawałku kartonu - wyjąłem go lekko skrzywionego. Szukałem przyczyny tegoż skrzywienia i wpadłem, co zrobiłem źle !

otóż karton, na którym położyłem wydruk był krzywy i pierścień przyjął krzywiznę kartonu.

Zakupiłem deseczkę z bambusa ;) - wygrzewanie kolejnych pierścieni przebiegło bez zakłóceń, a wydruki były płaskie jak deska bambusowa.
Filament po wygrzaniu robi się zdecydowanie bardziej twardy i mniej elastyczny. Jest taki bardziej zbity - obecnie projektuję nowy uchwyt na wentylator do lamy i zamierzam wydrukować go z Fiberlogy. Sprawdzę wtedy czy daje rade w takim zastosowaniu.

Moim zdaniem świetnie się go obrabia - dremelem można wycinać, szlifować i wiercić bez obaw. Przy obróbce mechanicznej zachowuje się trochę jak guma. To zdecydowanie świetny materiał do druku - jak do moich zastosowań. Jedyny minus to korekta wymiarów po wygrzaniu - ale uważam, że nie jest to problem, którego nie da się przeskoczyć- no i nie zawiera styrenu :Piwo:
Filamenty i drukarki 3D w moim sklepie https://sklep.gamplate.pl zapraszam :ugeek:


Wróć do „Filamenty/Żywice”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości