Kopytkowe wydruki...

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Kopytkowe wydruki...

Postautor: Kopytko » 22 kwie 2016, 20:03

W związku z konkursem na równoległym forum i domkiem do druku, tez machnąłem wydruczek (po czasie), sobie dzisiaj przed spaniem z nudów i chęcią jak zwykle wydrukowania czegoś, tak aby wydrukować coś, bez celu.
ELF HUT
http://www.thingiverse.com/thing:33974
Zdjęcia z kalkulatora, wiec sorki.
Cięte Curą warstwa 0,2mm PLa od Finnotech.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Oskar
Posty: 336
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:26
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: Oskar » 22 kwie 2016, 20:16

Ekstra :OK: napisz coś więcej o filamencie lub najlepiej załóż nowy wątek w dziale odpowiednim o tym :)

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: Kopytko » 22 kwie 2016, 20:31

Nie wiem co napisać:) Kupiłem dużo kolorów ( z 10kg), bo wydawała mi się promocja(do tej pory w tej cenie jest :/ ) a do PLA nigdy nie przykładałem uwagi skąd jest bo każdym dobrze się drukowało.
Ogólnie cena średnia ale kiedyś kupiłem jedną rolkę transparentnego i mnie przekonał do siebie. Bardzo fajnie trzyma wymiar i odchyłki od 1,75 znikome (max co znalazłem to +0,02).
Zrobie więcej testów jak się przeprowadzę do nowego domu to zdam relację, jakieś 2tygodnie.
Filament mega pakowany w aluminiowo-foliowych workach, szpule widać dobrej jakości. Firma w Polsce mało znana ale wg. mnie filament warty uwagi. Nie miałem do czynienia z ABS choć mają kilka jego rodzajów, niestety nie odpisali mi na maila jakie są specyfikacje poszczególnych rodzajów. Na allegro tylko zwykły ABS , na ich stronie więcej filamentów.
Jak wspominałem nie zwracałem uwagi na PLa, nigdy, ale bije na głowę pla od gumaplast np.
na allegro tu kupiłem:
http://allegro.pl/filament-pla-1-75mm-750g-promocja-i6116047174.html
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 405
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: virgin71 » 23 kwie 2016, 15:50

Mam pomarańczowy od nich i mogę napisać jedynie, że jest, jaki jest. Niczym nie różni się od plastspawu.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: Kopytko » 23 kwie 2016, 16:19

Plastspawu nie mialem przyjemnosci uzywac. Jedynie to moge porownac do efilament z przed roku:)
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: Kopytko » 04 maja 2016, 19:52

Dzisiaj odkryłem fajną rzecz w cura.
Mianowicie tryb VASE, dział inaczej jak w slicerze. Nigdy tego nie testowałem na CUra ale dzisiaj właczyłem aby zużyć resztkę filamentu i wydrukować jakaś wazę.
Zapewne 90% to już wie ale moze ktoś się znajdzie co nie wiedział o tym.
Do rzeczy. Ustawiłem w cura tryb vase i pozostawiłem dolną powierzchnię grubości 1mm i ścianki przez przypadek na 3 obrysy czyli 1,2mm ( posiadam dysze 0,4mm) .
Włączyłem wydruk i co dziwne Cura najpierw tworzy płaską dolną powierzchnię standardowo warstwa na warstwie, dopiero ścianki zaczynają się robić z równomiernym unoszeniem osi Z iiiiii...... tu moje zaskoczenie.
Z dyszy od razu wypływa ścianka 1,2 mm , to co ustawiłem przypadkowo cura tworzy od razu za jednym zamachem.
Właśnie wychodzi piękna waza ze ścianka 1,2mm niestety nie skończy się do końca ponieważ braknie filamentu ale dopiro teraz zrozumiałem jak można zrobić mocny wazon bez szwu w trybie wazy:P
Od zawsze myślałem ,że tryb vase działa tylko z jednym obrysem i to o grubości tego obrysu czyli u mnie max 0,4mm
Proszę o powstrzymanie śmiechu dla mnie to odkrycie :P :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :LOL:
EDIT wydrukowało się, na zdjęciu widać jak gruba jest ta jedna ścieżka.
Materiał PET Gumaplast.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 405
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: virgin71 » 04 maja 2016, 20:35

Wygląda świetnie. Też się kiedyś zdziwiłem, jak dałem 0.8 i czekałem, aż się nie potnie dobrze, a tu zonk:)

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 746
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: Miś » 04 maja 2016, 21:04

Hehe, ale torturujesz tę biedną dyszę :lol:
Ja se dziś rozwierciłem jedną z posiadanych dysz na 0.8mm. Leje jak z węża strażackiego :LOL:
I żeby było śmieszniej, to właśnie drukuję tę samą wazę (mam 72%). Ale ja ustawiłem tylko 1mm ścianki, warstwa 0.2, 40mm/s. Oczywiście też Cura i tryb wazy. Od dwóch dni produkuję jakieś wazy z żółtego PET-G (bo mam żółty i czarny, a czarny jakoś na wazy nie pasuje) :lol:
-- MIŚ --

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: Kopytko » 04 maja 2016, 21:16

Miś pisze:Hehe, ale torturujesz tę biedną dyszę :lol:

Nie chciałem...:)
Nie wiedziałem ,że ona nawet tak potrafi. Fakt musiałem zwiększyć temp do ok 225 i zwolnić druk do 40mm/s bo na dnie silnik gubił kroki ( na 4 już szybkiej warstwie - ustawione 60mm/s), ale na ściankach już płynnie szło bez przeskoków, jedynie na ostatnich 15cm drutu był jakiś ,prawie 3mm babol i się samo zatrzymało wszystko :) .
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 746
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: Kopytkowe wydruki...

Postautor: Miś » 04 maja 2016, 22:01

A u mnie się skończyło :-)
Obrazek
-- MIŚ --


Wróć do „Nasze wydruki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości