Problem z podwijaniem się rogów

Awatar użytkownika
chemik72
Posty: 427
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:37
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: chemik72 » 15 kwie 2017, 17:53

+ tak jak pisał kolega Kopytko=pierwsza warstwa max wolno, a jak przesadzisz to nie oderwiesz choć tu powierzchnia styku nie jest za duża bo to rama ale przy innych wydrukach uważaj :OK:
PRUSA i3 ACRYLIC-MGN/SAIZEX 3D MINI/BLIXET B40
W budowie:DRUKARKA SAIZEX3D30%/FREZARKA PROXXON MF70

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: Kopytko » 15 kwie 2017, 17:56

Ja np ink3de grzeje nawet do 230.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

mscichu
Posty: 73
Rejestracja: 01 maja 2016, 14:17
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: mscichu » 15 kwie 2017, 18:01

Jak lecisz na czystej szybie to przetrzyj octem aż będzie piszczeć przy tarciu, wtedy trzyma jak szalone dla PLA

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 299
Rejestracja: 21 kwie 2016, 7:50
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: Tomek » 16 kwie 2017, 12:40

Nikt nie wspomniał, więc dorzucę: pierwsza warstwa bez chłodzenia (wentylator wyłączony).
Ja PLA najczęściej na niebieskiej taśmie drukuje - mniej pracy z czyszczeniem stołu, a chropowata powierzchnia taśmy trzyma znakomicie (na zimno, choć czasem grzałem stół, ale nie zauważyłem różnicy, więc już nie grzeje).

Potwierdzam 230 dla ink3.de (u mnie 230-220° - ale tylko pierwsza warstwa - bo plastik ma się dobrze roztopić na stole).
Potwierdzam szeroki brim albo w ogóle bez niego (1mm to tak jakby nic - bardziej szkodzi niż pomaga).
Nie potwierdzam tego że pierwsza warstwa ma być mega-cienka jakby półprzeźroczysta (chemik72 i "ledwo widoczne ścieżki") - nie, to ma być normalne 0,2mm dobrze doczepione do szyby. Suwmiarką można te 0,2mm zmierzyć. Za cienko jest źle. Ale to moje zdanie / moja praktyka - może komuś 0,05mm lepiej pasuje.

Awatar użytkownika
chemik72
Posty: 427
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:37
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: chemik72 » 16 kwie 2017, 13:16

Tomek pisze:Nikt nie wspomniał, więc dorzucę: pierwsza warstwa bez chłodzenia (wentylator wyłączony).
Ja PLA najczęściej na niebieskiej taśmie drukuje - mniej pracy z czyszczeniem stołu, a chropowata powierzchnia taśmy trzyma znakomicie (na zimno, choć czasem grzałem stół, ale nie zauważyłem różnicy, więc już nie grzeje).

Potwierdzam 230 dla ink3.de (u mnie 230-220° - ale tylko pierwsza warstwa - bo plastik ma się dobrze roztopić na stole).
Potwierdzam szeroki brim albo w ogóle bez niego (1mm to tak jakby nic - bardziej szkodzi niż pomaga).
Nie potwierdzam tego że pierwsza warstwa ma być mega-cienka jakby półprzeźroczysta (chemik72 i "ledwo widoczne ścieżki") - nie, to ma być normalne 0,2mm dobrze doczepione do szyby. Suwmiarką można te 0,2mm zmierzyć. Za cienko jest źle. Ale to moje zdanie / moja praktyka - może komuś 0,05mm lepiej pasuje.


ja nie pisałem że "cienko" tylko tak aby nie było widać ścieżki-wtedy bardzo dobrze trzyma. Szerokość ścieżki a grubość warstwy to dwie różne rzeczy :OK: Ja ustawiam szeroko FIRST LAYER nawet w granicach 450% wtedy dysza leci na tyle szeroko że mocno wprasowuje materiał w podłoże aby połączyć ścieżki.

Tu nieprawidłowe ustawienie=widoczne ścieżki

Obrazek

A tu po ustawieniu= brak widocznych ścieżek. Jeszcze pozostał gdzieniegdzie brim bo nie usunąłem to zrobiłem pomiar i ma 0.22. czyli ok bo miałem na 0.2 (+tolerancja manualnego poziomowania stolika szczelinomierz 0.05)
Obrazek
zdjęcie nie do końca pokazuje rzeczywistość bo się obraz rozmazuje, ale fakt jest taki że ścieżki są prawie niezauważalne. Bo nawet aparat gubi ostrość dlatego też dałem scyzoryk.

tu trochę lepiej widać ostrość, ale ścieżek nie da się zobaczyć bo ich nie ma :OK:
Obrazek
PRUSA i3 ACRYLIC-MGN/SAIZEX 3D MINI/BLIXET B40
W budowie:DRUKARKA SAIZEX3D30%/FREZARKA PROXXON MF70

dawidu00
Posty: 317
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:41
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: dawidu00 » 16 kwie 2017, 14:00

Tak dodam, że drukuje na szkle z lakierem do włosów.

Jutro będę robił testy bo dziś jestem po za domem.
Drukarka po mojemu - 100% projektu i części poskładane nie wiem ile : http://www.fabrykator.pl/board/viewtopi ... 3&start=60

Awatar użytkownika
cyryl
Posty: 89
Rejestracja: 13 lip 2016, 8:51
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: cyryl » 19 kwie 2017, 15:52

Polecam Printafix na zimny stół. Używam od jakiegoś czasu i super trzyma ;)

xarwell
Posty: 13
Rejestracja: 08 maja 2016, 15:24
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: xarwell » 19 kwie 2017, 15:59

A ja polecam wikol starcza na bardzo długo, rozprowadzam cienką warstwę na szkle. Jak dysza przy pierwszej warstwie jest za nisko to później bardzo ciężko zdjąć wydruk. Do kolejnego wydruku można przetrzeć szybę acetonem i dalej drukować.

michu556
Posty: 145
Rejestracja: 02 lis 2016, 19:26
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: michu556 » 19 kwie 2017, 16:12

potwierdzam to co pisze ten Pan nade mną ja używam wody;p i susze wikol drugi raz tez jest git. a jak co to tapeciak w rękę i szoruje by były rysy albo i nacinam nic nie odchodzi a wprasowane w wikol to niestety przy dużym obiekcie szybę się zdejmuje z wydruku w kawałkach. dwie już tak załatwiłem. :LOL: ale jak jest świeży gładki bez niczego to jak ostygnie to samo schodzi;p magiczny materiał ;D

co do filamentów inka to faktycznie i 240 drukuje i nawet z głowicy to nie cieknie! magia na zortraxie ciekawe jak by wyszło;p ale to jest dziwna sprawa bo to zależy od kolorów np nowy biały w macie na 215 pięknie idzie a szary to 240 niebieski 230 zwykły biały 225 brąz miedz 225-230. dysze zatykało mi tak w 195 a od 3dcolor to i 180 leci... plastik premium? ...

dawidu00
Posty: 317
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:41
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Problem z podwijaniem się rogów

Postautor: dawidu00 » 04 maja 2017, 19:56

Witam. Odkopuje lekko nie świeży temat :)

Powiem tak jest ok , ale nie idealnie. Problem polega na tym , że rogi wychodzą ok oprócz tego gdzie zaczyna się warstwa :o

20170504_160708.jpg
( Po lewej wydruk z nowym chłodzeniem )

Jak widać na elemencie pierwszy z lewej jeden róg wyszedł ok , a ten gdzie zaczyna się warstwa wyszedł kijowo. Pytanie co może być przyczyną ? :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Drukarka po mojemu - 100% projektu i części poskładane nie wiem ile : http://www.fabrykator.pl/board/viewtopi ... 3&start=60


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość