DELTA i finalna kalibracja.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: kiepuri » 15 sie 2017, 0:21

Hej,

Od ponad roku posiadam poczciwą deltę ANYCUBIC, którą zmodyfikowałem o mnóstwo dodatków:
- aluminiowy effektor,
- aluminowe wózki
- precyzyjne ramiona (wszystkie mają idealną długość)
- stół alu 6mm z kaptonową grzałką 120W

Wszystko było by super, ale delta nie nadaje się do precyzyjnego drukowania. Tzn drukuje świetnie, wszystko wygląda idealnie, ale problem pojawia się gdy w wydruk chcę wcisnąć łożysko itp.

Doszedłem do wniosku że wszystkie problemy wynikają z tego, że drukarka drukuje ścianki o złej grubości. Niby nic, ale przy 2 obrysach i dyszy 0.4mm jest to np 0,9 lub czasem nawet 1.05mm zamiast 0.8mm. Co gorsza - przy jednej ściance jest to zazwyczaj 0.34-0.37mm. Przy 3 obrysach jest to czasami nawet 1.5mm!

Macie jakieś pomysły?

konoppo
Posty: 4
Rejestracja: 18 maja 2017, 11:22
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: konoppo » 15 sie 2017, 8:42

1. Srednica dyszy to nie to samo, co szerokość ścieżki.
2. Zacznij od skalibrowania ekstrudera.
3. Dokładną kalibrację przepływu powinno się robić pod konkretny filament, wysokość warstwy itp.
4. Kalibrację robisz przez wydruk kostki (np. 20x20x10mm) bez wypełnienia, bez Top Solid Layers, z dwoma lub z jednym obrysem zewnętrznym. Ale uwaga. Przy cięciu musisz podać szerokość ścieżki! W Slic3r w zakładce Advanced masz kilka pól Extrusion Width - dla dyszy 0,4mm wpisałbym tam 0,5mm. I potem mierzysz szerokość ścianki kostki, wprowadzasz korektę i wydruk powtarzasz.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

michu556
Posty: 145
Rejestracja: 02 lis 2016, 19:26
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: michu556 » 15 sie 2017, 10:24

Extrusion Width wpisujesz tyle by na dyszy 0.4 średnica ścieżki wychodziła 0.4 ja tym koryguje kroki na eksterierze by co chwile flow nie kręcić w drukarce. Ale to mi pasuje bo ostatnio drukuje cały czas z jednej szpuli. jak zakładam nową potrze na druk poprawiam flow i ewentualnie zmieniam Extrusion Width.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: kiepuri » 16 sie 2017, 11:55

No dobrze, wypluwa mi ścieżke 0.4mm przy jednym obrysie. Ale przy dwóch to jest już 0,93mm. I Co z tym fantem zrobić?

konoppo
Posty: 4
Rejestracja: 18 maja 2017, 11:22
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: konoppo » 17 sie 2017, 9:23

A w Slic3r masz ustawione 0.4? Czy ogolne wymiary sie zgadzaja (np. kostka ma 20mm, a nie 21)?

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: kiepuri » 17 sie 2017, 11:00

Podkręciłem Extrusion Width do 0.5. Scianka z jednym obrysem ma 0.4mm, a z dwoma ponad 0.8.. Z trzema to już nawet 1.45mm.

Na razie drukuje tylko puste sześciokąty foremne aby móc zmierzyć grubość większej ilości krawędzi.

Co ciekawe 1 obrys =0.4mm na każdej z 6 krawędzi. Jest super. Ale ten sam sześciokąt przy 2 obrysach ma 0.80, 0.90, 0.84, 0.92, 0.91, 0.85 mm ścianki...

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: Kopytko » 17 sie 2017, 11:09

Pytanie czy masz równą ściankę w Z , jeżeli nie to suwmiarką tego nie zmierzysz, bo pomiar będzie z najbardziej wysuniętych elementów wydruku.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: kiepuri » 17 sie 2017, 11:15

Drukuje na warstwie 0.2mm i wydaje mi się, że jest idealnie. Drukowałem różne wazy i ścianki są super.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: DELTA i finalna kalibracja.

Postautor: Kopytko » 17 sie 2017, 18:52

Do sprawdzenia jeszcze prowadzenie filamentu i jakość trzymania rurki ptfe w Bowden. Czy nie ma luzów na złączkach. Jak źle poprowadzona rurka to przy poruszaniu karetką , rurka ma w różnych miejscach, różne naprężenie a z nią filament wewnątrz, który może się wyciskać przy poruszaniu. Musiałbyś wrzucić zdjęcia wydruków i drukarki.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość