Puste miejsca w wydrukach

lutecki
Posty: 5
Rejestracja: 22 gru 2017, 9:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Puste miejsca w wydrukach

Postautor: lutecki » 22 gru 2017, 10:04

Cześć,
Swoją Anet A8 mam od miesiąca, sporo rzeczy już wydrukowałem, których normalnie bym nie zrobił :) Uważam, że w druku 3D jest przyszłość. Ale zanim będę piał z zachwytu na całego, powiem w czym mam problem i liczę na waszą pomoc.

Otóż drukuję PLA na szklanym stole. Na początku wydruki mi się w ogóle nie chciały trzymać, ale jak zacząłem pryskać na szkło lakier do włosów raz na kilka wydruków i podniosłem temperaturę stołu do 75C to problem prawie zniknął. Piszę prawie, bo czasami jeszcze gdzieś mi się Brim odklei, ale to nie jest tak duży problem jak ten, gdzie podczas drukowania pojawiają się "puste" miejsca. Wyłączałem funkcję retrakcji ale problem nie znika. Staram się drukować powoli, jakieś 40-50mm/s, przy elementach które są cienkie wypełnienie drukuję na 20mm/s nawet. A mimo to potrafi nie wydrukować w jakimś miejscu. Załączam element poglądowy i liczę na konstruktywną pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Anet A8

Awatar użytkownika
gos123
Posty: 54
Rejestracja: 01 maja 2016, 7:15
Kontaktowanie:

Re: Puste miejsca w wydrukach

Postautor: gos123 » 22 gru 2017, 10:54

Ja sprawdziłbym ilość filamentu podawanego przez extruder. Zaznacz pisakiem pasek przy wejściu do extrudera i cofnij filament 100mm. Zmierz suwmiarką ile się wysunęło.

lutecki
Posty: 5
Rejestracja: 22 gru 2017, 9:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Puste miejsca w wydrukach

Postautor: lutecki » 22 gru 2017, 10:58

Wysunięcie da się zrobić jak rozumiem z poziomu menu drukarki? I czy 100mm to nie za dużo? Przecież 10cm to chyba nie wchodzi do drukarki?
Anet A8

michu556
Posty: 145
Rejestracja: 02 lis 2016, 19:26
Kontaktowanie:

Re: Puste miejsca w wydrukach

Postautor: michu556 » 22 gru 2017, 12:27

przytkana dysza?
Wydrukuj boxsa 40x40 w trybie wazy. zmierz suwmiarką grubość ścianki. Odpowie to na pytanie cyz jest za mało czy za duzo fila. problemem może byc jeszcze przegrzewanie hot endu i lekkie czopowanie fila bo masz wylew nadmiaru a potem pusto.
Box w załączniku co byś szukać nie musiał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

lutecki
Posty: 5
Rejestracja: 22 gru 2017, 9:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Puste miejsca w wydrukach

Postautor: lutecki » 22 gru 2017, 12:54

Dziś przetestuję. Drukowałem kiedyś kostkę z literkami, na warstwie 0.1 i wolnych obrotach wyszło pięknie.
Anet A8

Arkomania.pl
Posty: 315
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Re: Puste miejsca w wydrukach

Postautor: Arkomania.pl » 22 gru 2017, 20:10

Witam.

Ja dodam od siebie

Anet A8 to bardzo fajna i przyzwoita drukarka w swojej klasie cenowej.
Naprawdę potrafi przyzwoicie drukować, tylko trzeba jej w tym pomóc.

Ale żeby być naprawdę z niej zadowolonym, to trzeba ją poddać po zakupie
pewnemu tuningowi.
Nie będę pisał co trzeba zmienić, bo na Youtube jest sporo fajnych filmów instruktażowych.

Piszesz, że drukujesz w PLA, co wiąże się z chłodzeniem wydruku w czasie druku.

Ja tylko na początek radzę Ci zacząć od dokładnej izolacji bloku grzewczego.
i wydrukowaniu nowego lepszego kanału chłodzącego.

Oryginalny kanał dmucha na na wydruk i blok grzewczy.

Później zajmij się przeróbką Hotbed, bo oryginalny to porażka.
Pozdrawiam Arek G. arkomania


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość