Arduino Due + Due3Dom - problemy z wyświetlaczem Full Graphic Smart Controller

szadok71
Kontaktowanie:

Arduino Due + Due3Dom - problemy z wyświetlaczem Full Graphic Smart Controller

Postautor: szadok71 » 07 lut 2018, 12:01

Witam Wszystkich.

Jestem początkującym budowniczym drukarki 3D.
Swój projekt oparłam o model MendelMax 2.0. Budowa jest już w zasadzie skończona. Teraz borykam się z uruchomieniem.

Projekt jest oparty o elektronikę Arduino Due + płytka Due3Dom (rev.2) + wyświetlacz REPRAP DISCOUNT FULL GRAPHIC SMART CONTROLLER. Zasilacz 24V - beż żadnych pinów podających impuls do startu, tylko zwykłe włącz/wyłącz.

Jak pisałem jestem "świeży" w tym środowisku i działam na bazie wiedzy koleżeńskiej i tego co znajdę w googlach...

Jak w tytule, problem jest związany z uruchomieniem w/w wyświetlacza LCD.
Oto problemy, które napotkałem w firmware'ach Repetier i Marlin:

Na pierwszy ogień poszedł firmware Repetier (najnowsza wersja to chyba 1.0.1):
1. skonfigurowałem firmware używając "Repetier-Firmware configuration tool" (https://www.repetier.com/firmware/v100/index.php)
- w zakładce User Interface wybrałem RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller 128x64,
2. Firmware skompilowałem i wgrałem używając Arduino WEB Editor - niestety moja wersja Arduino IDE 1.6.1 nie kompiluje tego firmaware, a nowszych wersji na Windows 7 nie mogę uruchomić, tzn. instalują się ale program się nie uruchamia. To podobno jakieś problemy z java. Szukałem rozwiązania ale nic co znalazłem nie zadziałało...
3. w efekcie firmware Repetier znalazł się na Arduino Due. Przy użyciu oprogramowania Repetier Host podłączyłem się do Arduino i przetestowałem wszystkie osie oraz grzałki i termistory (używając regulacji manualnych). Z tego poziomu wszystko działa, endstopy też są poprawnie skonfigurowane bo homing działa tak jak został ustawiony.