Pękanie wydruku z ABS

torbert
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2016, 17:49
Kontaktowanie:

Pękanie wydruku z ABS

Postautor: torbert » 21 lut 2018, 12:28

Cześć,
problem pewnie tak stary jak drukarki reprap ;)
po kilku kilo przetopionego pla, próbuje drukować z absu (biały wolfix).
Wydruk pęka mi wzdłuż warstw jeszcze podczas wydruku, a po kruszy się w palcach. Próbowałem temp od 250 do 270 na głowicy, stół 90-110 i raczej bez różnicy. Prędość druku 50mm/s Jak zwiększyłem flow o 20% jest jakaś poprawa. Drukakrka to klon prusa i3. Całość stoi w małym pokoju w którym nie ma raczej znacznych skoków temp. (przykryłem teraz calość kartonem na wszelki wypadek)

Nie bardzo wiem co jest nie tak ze to aż tak pęka.. Może ten abs jest słaby poprostu?
Taki model próbuje wydrukować:
Obrazek

mcexperts
Posty: 588
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:40
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: mcexperts » 21 lut 2018, 15:17

Wolniej, mniejszy infill, dwa perimeters I jakoś pójdzie.

Jeszcze podaj stosunek dyszy do szerokości ścieżki i grubości warstwy.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: Kopytko » 21 lut 2018, 16:10

Osuszenie filamentu tez bardzo dużo daje w Przypadku ABS i braku grzanej komory.,
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

torbert
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2016, 17:49
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: torbert » 22 lut 2018, 8:57

co do osuszenia: To on prosto z wora jest już zawilgocony z fabryki?

perimeters jest 2
dysza 0.4 szerokość 0.4 wysokość 0.3

przykrycie kartonem dało dobry efekt :) spróbuje teraz jeszcze zwolnić o połowę

stasiek
Posty: 291
Rejestracja: 20 kwie 2016, 8:50
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: stasiek » 22 lut 2018, 10:24

może być źle wysuszony - zależy jaki producent
Niektórzy dają takie torebeczki do wyciagania wilgoci do opakowania z filamentem

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: Kopytko » 22 lut 2018, 10:47

Jak najbardziej moze byc zawilgocony. Przechodzi on przez rynne z woda wiec moze byc i taka sytuacja ze woreczek przeciw wilgoci nie dal rady
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 406
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: virgin71 » 22 lut 2018, 18:37

A ja powiem tak: miałem ABS Ultimakera, który kosztował majątek i gówno da się z niego wydrukować. Jak wrzuciłem ABS+ z DD, to wszystko pięknie poszło. Na tych samych ustawieniach (80mm/s, 35% wypełnienia, 2 obrysy). Ultimaker się podwinął i spękał wzdłuż warstw, DD po prostu ideał. Tak samo miałem z PLA. Niby to Ultimakerowe fajne i drogie, ale Colorfabb, Pri-Mat, czy DD biją ich PLA na łeb na szyję.

Warto sprawdzić, jak się inny ABS zachowa. Moim zdaniem DD jest super przy łączeniu warstw. Czasem zamiast się męczyć z jednym materiałem, lepiej sprawdzić inny.

Inną metodą będzie założenie jakiegoś pudła na drukarkę. Nawet zwykły karton. To często też pomaga, bo utrzymuję nieco wyższą temperaturę.

torbert
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2016, 17:49
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: torbert » 22 lut 2018, 20:21

I tak powstała paskudna pralko drukarka hehe. Ale wydruk jest teraz miodzio Obrazek

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Arkomania.pl
Posty: 315
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Re: Pękanie wydruku z ABS

Postautor: Arkomania.pl » 22 lut 2018, 21:34

Witam.

Pudło kartonowe, pomaga wydrukowi.

Tylko jest jedno ALE.

W pudle rośnie temperatura elektroniki sterującej, zasilacza i silników.
Silniki w wyższych temperaturach, tracą właściwości magnetyczne, najczęściej powyżej 60C następuję spadek (utrata chwilowa związana ze środowiskiem pracy)
MTBF (ang. Mean Time Between Failures – średni czas pomiędzy awariami) zasilacza w takich warunkach pracy znacznie się obniża. Szybciej starzeją się kondensatory elektrolityczne. Sprawność zasilacza spada.
Zasilacz, to podstawa prawidłowej pracy urządzeń elektronicznych.
Wyższa temperatura pracy Stepsticków, to pojawiające się problemy związane z gubieniem kroków.

Nie mówiąc o zagrożeniu uszkodzenia (przegrzania) elektroniki.

Dlatego jak robimy prowizoryczne pudło, to raczej z otwartym wiekiem u góry, tak aby ciepło unosiło się do góry.
Coś w stylu karimaty plażowej.
Osłaniamy wydruk, przed przeciągami, zwiększając nieco temperaturę otoczenia wydruku.

Prawidłowe pudło (obudowa) musi uwzględniać odprowadzenie ciepła od w/w podzespołów.
Pozdrawiam Arek G. arkomania


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość