Ściana się nie klei z wypełnieniem

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 85
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: mikun » 22 mar 2018, 22:38

Czy ktoś z kolegów mi podpowie co za ustawienia w Cura 3.2.1 odpowiadają za nakładanie się wypełnienia ze ścianą, ewentualnie wewnętrznym obrysem? Problem w tym, że nie wszędzie na wydruku mi się to dzieje, chodzi o te "szpary" w środku wydruku. Ewidentnie ściany swoje a wypełnienie swoje, mimo iż w cura zwiększałem do 20% opcję "Procent nałożenia wypełnienia" a było domyślnie 5% Dałem Flow na 105% i żadnych zmian.

Obrazek


Obrazek


Ustawienia w cura

Obrazek


Zmniejszyłem retrakcję z 4,5mm na 2,5mm, żeby ściany się skleiły z wypełnieniem kosztem nitek, ale nic to nie dało. Dysza czysta z resztą wymieniana na nową i to samo. Radełko mi się nie ślizga. Boki tego wydruku są w porządku, tylko mam problem w środku, Jakiś czas temu drukowałem obudowę i słupki które są pod śruby też tak wyglądały. Zmniejszyłem jakby co prędkość druku - bez zmian. W tych miejscach albo ściana jest za słabo drukowana albo coś z wypełnieniem, cudów nie ma :)

sol
Posty: 370
Rejestracja: 19 kwie 2016, 20:09
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: sol » 22 mar 2018, 22:50

zwiększ overlap

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: Kopytko » 22 mar 2018, 23:09

I dodac z 2 górne płaszczyzny pełne , widać ,ze tam cienko jest.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 85
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: mikun » 22 mar 2018, 23:14

sol pisze:zwiększ overlap


Do ilu zwiększyć? Na czuja? Mam 20% zalecane było 5% ile dać z 50%? Wg tego obrazka poniżej powinno być jeszcze bezpiecznie :

Obrazek


Co to skóra? Czym się różni od ściany? Skin overlap mam 0% powinienem coś zwiększyć?

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: olo2000pm » 23 mar 2018, 6:42

Patrykowi chodzi o ustawienia powłoki, pozycja góra/dół, masz chyba standardowe 0,8, ustaw na 1

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 85
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: mikun » 28 mar 2018, 16:11

Dałem overlap na 0% i jest ok pewnie przy tej wartości cura sama sobie dobiera ile ma nadkładać.

Problem mam jednak inny - czy w cura można regulować ile ma wypływać filamentu w wypełnieniu? U mnie na małych powierzchniach daje bardzo mało wypełnienia i np w takich wypustkach do śrub jest tak mało nadrukowanego filamentu że robi się "siano" wystarczy lekko chwycić lub zgnieść i kawałek druku odchodzi, reszta wydruku jest ok. Poniżej fotki o co mi chodzi:

Obrazek

Obrazek


Poniżej w cura jest zaznaczone kolorami co wypełnienie a co obrys... wypełnienia tam prawie jak na lekarstwo czy są ustawienia w cura żeby tam jechał po całości obrysem a nie dawał mikroskopijne ilości filamentu na wypełnienie (zielone)- mam na myśli te sześciokątne otwory pod nakrętki ?


Obrazek

mcexperts
Posty: 609
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:40
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: mcexperts » 28 mar 2018, 19:04

1. Jaka drukarka, to może być problem mechaniczny.

2. Jaki materiał i temperatura.

3. Najłatwiej, daj flow +5% I jeszcze jeden test z +10%

4. Top layer daj 3-4, wall 3

(Dla takich drobnych detali tak jest najłatwiej mocne zrobić.

Awatar użytkownika
rezystor1990
Posty: 37
Rejestracja: 08 cze 2017, 20:46
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: rezystor1990 » 29 mar 2018, 6:45

Tak jest takie ustawienie w cura nie pamiętam teraz nazwy ale można ustawić. Obszary druku poniżej np. 10mm2 (paramet ustwaialny) drukuje z wypełnieniem 100%. Wieczorem jak będę miał dostęp do Cury to dam Ci znać.

Podeślij na forum STL

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 85
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: mikun » 29 mar 2018, 19:29

Mcexperts

1. Drukarka GATE LE
2. ABS czarny 235st stół 110st
3. Dałem nadal to samo
4. Jak powyżej.

Drukarka ma problem tylko z tymi sześcianami i cokolwiek innym, wystającym na tak małym obszarze (słupki, prowadnice do śrub w obudowach) - mimo wypełnienia 100%. Zmniejszyłem retrakcję do minimum, bo myślałem, że zanim dysza zdąży wypluć filament, to drukarka już kończy aktualną warstwę. Poza tymi małymi elementami cały STL wychodzi w porządku. Co innego jakby cały wydruk był jak siano. Zwalniałem cały wydruk o 50% ale nic to nie dało. Ewidentnie cura usilnie w tych miejscach próbuje dać wypełnienie chociaż to tylko kreska o długości 1mm :)


Rezystor1990 proszę:

https://drive.google.com/file/d/1kRrxiX ... OyQLb/view

Jak możesz podaj te parametry do cury bo może czegoś nie mam coś przeoczyłem. Czy jest jakiś lepszy slicer od cura?

Awatar użytkownika
malyhenio1
Posty: 304
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:38
Kontaktowanie:

Re: Ściana się nie klei z wypełnieniem

Postautor: malyhenio1 » 29 mar 2018, 22:10

Podaj STl to ci się druknie :OK:
Oki mam ,nie wiem czy tak powinno być ale spód nie ma równej powierzchni ?
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Albert Einstein


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość