Strona 1 z 1

Odstęp pomiędzy ściankami

: 21 paź 2016, 19:55
autor: dawidu00
Witam. Szybkie pytanie , którym parametrem operować w Scli3r , żeby usunąć ten odstęp pomiędzy ściankami jak na obrazku poniżej ?
Zrzut ekranu 2016-10-21 21.54.01.png

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 21 paź 2016, 22:15
autor: AdamJ1
Szerokość ścieżki extrusion width

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 7:26
autor: Kopytko
Koledze nie chodzi czasem o SKIRT wokół wydruku ? chyba ,ze faktycznie o scianki, to zmien ilosc obrysów , czasami pomaga , jak nie to jak kolega wyżej napisał.

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 8:07
autor: dawidu00
Witam. Mhm rozwiązałem problem przy pomocy parametru perimeters w zakładce Advanced

Zrzut ekranu 2016-10-22 10.04.45.png


Jakieś przeciwwskazania lub sugestie ?

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 8:21
autor: Kopytko
te 200% to tylko chyba dla tego wydruku, teraz robi Ci scieżkę 2 x większa niż poprzednio. moze być problem z ekstruzją , ekstruder moze nie byc w stanie tyle wypluć.
JA robiłem scieżki 1 mm na dyszy 0,4 z PET, ale już np na PLA udawało mi się tylko 0,8mm , bez przesadzania z temp. bo mozna i pewnie z 1,5mm zrobic i temp PLA 250:P

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 8:51
autor: dawidu00
No też mi się zdaje , że ten parametr to tak średnio ustawiać. Czyli lepiej ustawić default extrusion width na 0.4 przy dyszy 0.4mm ?

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 9:08
autor: Kopytko
dawidu00 pisze:No też mi się zdaje , że ten parametr to tak średnio ustawiać. Czyli lepiej ustawić default extrusion width na 0.4 przy dyszy 0.4mm ?

To już wg. mnie indywidualne podejscie. Jedni , mówią/piszą aby ustawić 0,8x średnica dyszy, inni średnice dyszy a inni 1,2x średnica dyszy a jeszcze inni jak im wychodzi najlepszy wydruk.
JA osobiście ustawiam średnice dyszy, na średnicy 0,8x dysza też jest super ale wydruki trwają ciut dłużej i nie chce mi się czekać.

Ale jak i w Twoim przypadku , czasem trzeba podejść elastycznie aby model był wydrukowany poprawnie i aby ścianka nie była pusta wewnątrz.

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 9:38
autor: dawidu00
No to po testuje , bo ten odstęp robił się w każdym modelu. No powiedzmy kiedyś tą teorię słyszałem , ale w starej drukarce tego nie miałem , a nowa troszkę lubi grymasić :)

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 17:44
autor: syntetyczny

Re: Odstęp pomiędzy ściankami

: 22 paź 2016, 17:53
autor: dawidu00
Syntetyczny zapewne się przyda , dzięki.