Drukowanie nylonem PA12

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Drukowanie nylonem PA12

Postautor: kiepuri » 30 paź 2017, 22:27

Hej,

Jako, że zamykam swoją drukarkę to zaczynam próby z nylonem i innymi wymagającymi materiałami tj. PC-X.

Póki co stół umożliwia mi utrzymanie temperatury 115 stopni.

Problem, który się pojawia to że wydruki często się tak jak by rozmazują. Tzn ich wypełnienie wygląda jak by filamentu było 3 razy za dużo. Hot end roztapia poprzednie warstwy. Pojawiają się zwęglone fragmenty.

Nie stosuje chłodzenia ponieważ nie jest zalecane.

Czy ktoś może się podzielić doświadczeniami z nylonem?

Pozdrawiam,
kiepuri

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2751
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: Krzysztof » 31 paź 2017, 6:23

Z jaką temperaturą na głowicy drukujesz?

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 953
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: Kopytko » 31 paź 2017, 9:12

Wysuszyles nylon przed drukowaniem? Nawet ten swierzo rozpakowany? Wrzuc do piekarnika na termoobieg i 80 stopni na 2-3h i zobaczysz kolosalna roznice. Ja pa12 drukujue w temp 250 i idzie jak abs jak jest osyszony:) komora otwarta.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: kiepuri » 31 paź 2017, 9:32

Przyznam ze próby druku rozpocząłem bez suszenia. Suszyłem kilka dni wczesniej w piekarniku.

Przez pierwsze 2min druku (brim) glówica charakterystycznie strzelała. Potem juz nie. W finalnym, badziewio-wydruku nie zauważyłem powietrza.

Temperatura 255.

Generalnie mam chyba badziewny nylon za 40zl za 250g. (Najtańszy jaki był)

Chłodzicie wydruk?
Kopytko jaki nylon używasz?

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 953
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: Kopytko » 31 paź 2017, 9:48

Rozumiem ze piszesz o nylonie finnotech? Ja tez go mam. 40 zl za 250gram to nie malo:p i drukowalo ok dopiero po osuszeniu. Zaraz po otwarciu bryzgal jak kaszanka na grilu:) dodatkowo to nim mozna juz drukowac od 220 stopni nawet. Ale slabiej sie klei.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: kiepuri » 31 paź 2017, 12:23

Tak. Dokładnie. Masz moze jakas fote wydruku?

Chłodzisz wydruk?

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 953
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: Kopytko » 31 paź 2017, 12:53

Nie nie chlodzilem. Drukowalem jedynie na rafcie aby sie nie podwijalo. Predkosci i ustawienia jak dla abs czyli standardowe 50mm/s
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: kiepuri » 31 paź 2017, 14:32

Twoje wydruki wygladaja świetnie.

Powiedz mi jeszcze prosze jaka temperatura stołu i czy stoł pokryty jakims klejem/taśmą.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 953
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: Kopytko » 31 paź 2017, 14:42

Klej szkolny. 4 warstwy nakladane naprzemiennie. Okres pomiedzy warstwami 5 min. Potem raft. Stol 80 fizycznie jakies 73 stopnie. Druk 245-250
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Drukowanie nylonem PA12

Postautor: kiepuri » 01 lis 2017, 19:01

No cóż, nie taki prosty ten nylon w druku. Opanowałem ekstruzje itp.

Niestety praktycznie każdy wydruk podwija mi się na rogach i jest bubu. Nie wiem jak to ogarnąć.

Próbuje na razie na kleju NeedIT + 105-115 stopni na stole


Wróć do „Nie wiesz gdzie pytać? Zapytaj tutaj …”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości