Kalibracja ekstrudera / wymiarów wydruków

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Kalibracja ekstrudera / wymiarów wydruków

Postautor: kiepuri » 07 sty 2018, 19:35

Cześć.

Mam problem z poprawnym skalibrowaniem ekstrudera i ogólnie drukarki - hypercube evo (corexy)

parametry:
-PET-G DD 225C
- stół 85C
- repetier 0.92
- slic3r 1.29
- dysza 0.5mm
- wysokość warstwy 0.2mm
- najczęściej 3 perimeters
- bowden
- ramps 24V


Efektem są następujące problemy:

1) wydruk często nie ma połączonego wypełnienia z obrysami - jest niewielka szczelina czyli totalna kaszana. Pomaga ustawienie Overlap - Infill ~55% (Slic3r mówi ze 15% powinno być ok)
2) Druk kostki z jednym obrysem daje ściankę ~0.52mm - fajnie. Dwa obrysy to już aż 1.3mm
3) gdy drukuje np. klocki lego to do siebie nie pasują.

Skalibrowane mam w zasadzie tylko jedno - Extruder steps/mm. Ekstrudowanie 10cm pobiera 10cm.
Wydruk kostki 50mm daje kostkę o poprawnych wymiarach co do 0.03mm.

Czy może mi ktoś wytłumaczyć jaka jest kolejność procedury z uwzględnieniem Extrusion multiplier, Extruder Steps/mm, Filament diameter.
Może jest jeszcze coś?

Pozdrawiam,
kiepuri

mcexperts
Posty: 587
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:40
Kontaktowanie:

Re: Kalibracja ekstrudera / wymiarów wydruków

Postautor: mcexperts » 07 sty 2018, 20:57

A jak retrakcja?
I zobacz z inną dysza, może kolega chińczyk się pomylił.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Kalibracja ekstrudera / wymiarów wydruków

Postautor: kiepuri » 07 sty 2018, 21:14

Retrakcja jest 2.5mm 40mm/s.

Niestety sprawdzałem ma kilku dyszach 0.5. Zamowilem jeszcze 25szt dla porównania:)

Garreth
Posty: 977
Rejestracja: 20 kwie 2016, 6:59
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Kalibracja ekstrudera / wymiarów wydruków

Postautor: Garreth » 07 sty 2018, 22:02

Ja dobieram flow dla kostki z dwoma obrysami. Tzn jak mam np. dyszę 0.4 i ustawioną grubość ścieżki na 0.4, to drukuję kostkę (jak mi się spieszy to i bez dna), i powinna scianka wyjść 0.8 (bez siłowania się z suwmiarką, zeby nie zgniesc plastiku, ale w roznych miejscach, bo powierzchnia nie jest rowna). I taka kalibracja daje mi dobry punkt wyjścia do dalszych zabaw z overlapami, i innymi parametrami.
Pojedyncza scianka jest zbyt podatna moim zdaniem na skurcze, wykrzywianie się, rozciąganie się, etc, przez co trudniej cholerstwo dobrze zmierzyć. A jak dwie wydrukuje dobrze to 10 też powinno:)
Na trzech obrysach też możesz kalibrować albo zweryfikować.

Przynajmniej tak robię w S3D, bo tam nie ma osobnej kontroli nad flow wypełnienia vs flow scianek. I jak w ten sposob dopieram dobrze flow, to i external infill wychodzi ładnie.


Wróć do „Nie wiesz gdzie pytać? Zapytaj tutaj …”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość