Marlin 1.1.x dla Mightyboard

Awatar użytkownika
WillingMagic
Posty: 87
Rejestracja: 25 kwie 2016, 20:44
Kontaktowanie:

Marlin 1.1.x dla Mightyboard

Postautor: WillingMagic » 07 gru 2017, 15:43

Przygotowałem paczkę z Marlinem 1.1.x dla Mightyboard.
Do zbudowania poza standardowymi zależnościami Marlina należy pobrać i umieścić w bibliotekach arduino lub platformio paczki z :
https://github.com/stawel/SlowSoftI2CMaster
https://bitbucket.org/fmalpartida/new-l ... downloads/ (Newliquidcrystal_1.3.5.zip)

Konfiguracja jest w formie podstawowej. Krańcówki, kroki silnika i inne ustawienia należy samemu ustawić.
W obecnej wersji nie działa wyświetlacz

Marlin 1.1.x wymaga w przeciwieństwie od 2.0.x dodania pinów dodatkowych w arduino lub platformio:
[arduino dir]/hardware/arduino/avr/variants/mega/pins_arduino.h
[platformio_dir]\packages\framework-arduinoavr\variants\mega\pins_arduino.h

Kod: Zaznacz cały

/* in [arduino dir]/hardware/arduino/avr/variants/mega/pins_arduino.h
change:
#define NUM_DIGITAL_PINS            70
to:
#define NUM_DIGITAL_PINS            80

to digital_pin_to_port_PGM add at the end:
const uint8_t PROGMEM digital_pin_to_port_PGM[] = {
....
        PG      , // PG 4 ** 70 **
        PG      , // PG 3 ** 71 **
        PJ      , // PJ 2 ** 72 **
        PJ      , // PJ 3 ** 73 **
        PJ      , // PJ 7 ** 74 **
        PJ      , // PJ 4 ** 75 **
        PJ      , // PJ 5 ** 76 **
        PJ      , // PJ 6 ** 77 **
        PE      , // PE 2 ** 78 **
        PE      , // PE 6 ** 79 **
};

to digital_pin_to_bit_mask_PGM  add at the end:
const uint8_t PROGMEM digital_pin_to_bit_mask_PGM[] = {
....
        _BV( 4 )        , // PG 4 ** 70 **
        _BV( 3 )        , // PG 3 ** 71 **
        _BV( 2 )        , // PJ 2 ** 72 **
        _BV( 3 )        , // PJ 3 ** 73 **
        _BV( 7 )        , // PJ 7 ** 74 **
        _BV( 4 )        , // PJ 4 ** 75 **
        _BV( 5 )        , // PJ 5 ** 76 **
        _BV( 6 )        , // PJ 6 ** 77 **
        _BV( 2 )        , // PE 2 ** 78 **
        _BV( 6 )        , // PE 6 ** 79 **
};

to digital_pin_to_timer_PGM add at the end:
const uint8_t PROGMEM digital_pin_to_timer_PGM[] = {
....
        NOT_ON_TIMER    , // PG 4 ** 70 **
        NOT_ON_TIMER    , // PG 3 ** 71 **
        NOT_ON_TIMER    , // PJ 2 ** 72 **
        NOT_ON_TIMER    , // PJ 3 ** 73 **
        NOT_ON_TIMER    , // PJ 7 ** 74 **
        NOT_ON_TIMER    , // PJ 4 ** 75 **
        NOT_ON_TIMER    , // PJ 5 ** 76 **
        NOT_ON_TIMER    , // PJ 6 ** 77 **
        NOT_ON_TIMER    , // PE 2 ** 78 **
        NOT_ON_TIMER    , // PE 6 ** 79 **
};
*/


Jeśli ktoś jest wstanie pomóc z obsługą standardowego wyświetlacza dla Replicatora 1 to zachęcam do kontaktu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2574
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Marlin 1.1.x dla Mightyboard

Postautor: Krzysztof » 07 gru 2017, 18:17

A jest sens wymieniać oryginalny firmware MB na Marlina?

Awatar użytkownika
WillingMagic
Posty: 87
Rejestracja: 25 kwie 2016, 20:44
Kontaktowanie:

Re: Marlin 1.1.x dla Mightyboard

Postautor: WillingMagic » 07 gru 2017, 19:03

Trudno mi powiedzieć, bo za dużo jeszcze nie drukowałem. Teoretycznie salifish powinien być wydajniejszy, ale z drugiej strony kompletnie się nie rozwija. Na pewno rozwiązuje to problem denerwującej konwersji gcode na gpx.
Do tego Marlin na pewno się przyda jeśli ktoś chce coś mocno poprzerabiać w drukarce lub użyć mightyboard w innej konstrukcji.


Wróć do „Marlin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość