Wypalanie opisów na PCB

Pytania techniczne dotyczące budowy, działania, itp. Jeśli nie jest drukarką czy frezarką, to jest tu dla niej miejsce.
kuzyn z Poznania
Posty: 209
Rejestracja: 21 cze 2016, 22:59
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: kuzyn z Poznania » 07 wrz 2016, 20:52

Pełna profeska, aż chce się chwycić lutownicę do ręki.
Brawo kolego.

Awatar użytkownika
Sławek
Posty: 435
Rejestracja: 15 maja 2016, 5:45
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: Sławek » 08 wrz 2016, 6:48

Dzieki :)

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 459
Rejestracja: 21 kwie 2016, 16:10
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: syntetyczny » 08 wrz 2016, 7:32

ja bym się nie bał elementów smd. Przewlekańce moim zdaniem są trochę problematyczne ;) No i bardzo przyzwoicie to wyszło :OK: Ja bym dał tylko pady nieco większe, co by łatwiej się lutowało.
Eppur si muove || www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
Sławek
Posty: 435
Rejestracja: 15 maja 2016, 5:45
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: Sławek » 08 wrz 2016, 9:52

Przy smd maja sens 2 warstwy a to juz dla mnie wyzsza szkola jazdy z przejsciami pomiedzy nimi, aczkolwiek robie pierwsze koty za ploty z smd :) no i elementy tht mam w wiekszosci dostepne w sklepie na miejscu a smd brak niestety ;)

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 459
Rejestracja: 21 kwie 2016, 16:10
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: syntetyczny » 08 wrz 2016, 11:54

Ja tam nie tykam przewlekańców jeżeli nie muszę. W smd wszystko gładko i przyjemnie się lutuje. A dwie warstwy to żaden problem, tylko znaczniki przy transferze muszą być zgrane. Ja robiłem najpierw otwory i kontur na cnc, a później mocowałem folie, kredę względem otworów i konturu. Następnie tylko przelotkę zalutować(nózki z tht) i już ;)
Eppur si muove || www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 105
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:33
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: drygol » 08 wrz 2016, 12:03

syntetyczny pisze: Następnie tylko przelotkę zalutować(nózki z tht) i już ;)


Dokladnie tak samo robie :)
Fake VIA :D

BTW to frezowanie napisow genialne !

Awatar użytkownika
Sławek
Posty: 435
Rejestracja: 15 maja 2016, 5:45
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: Sławek » 08 wrz 2016, 13:27

Tez najpierw robie otwory i obrys a potem folia i naswietlanie :)

mscichu
Posty: 73
Rejestracja: 01 maja 2016, 14:17
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: mscichu » 09 wrz 2016, 8:52

Jak chcesz robić przelotki to polecam te: http://www.tme.eu/pl/katalog/#search=pr ... 605&page=1
drogie, ale do prototypów spokojnie wystarcza. Maszynki nie potrzebujesz, ale trzeba "zrolować" punktak aby wywijało dobrze przelotkę. Pierwszy prototyp z tymi przelotkami działa już 3 lata, tylko je dodatkowo lutowałem. Można też dawać pod układy (ATMega128A w TQFP64) ale zaklepywane musi być z drugiej strony.

Awatar użytkownika
Sławek
Posty: 435
Rejestracja: 15 maja 2016, 5:45
Kontaktowanie:

Re: Wypalanie opisów na PCB

Postautor: Sławek » 10 wrz 2016, 5:41

Fajne, choć faktycznie nieco drogawe :) z drugiej strony używałem jakichś najtańszych laminatów światłoczułych z botlandu ale poczytałem i kupiłem Bungard na TME, nie tak strasznie droższy ale jakość płytek bez porównania, no i kolor laminatu zielony a nie ten brązowy co go nienawidzę :D więc często warto kupić coś droższego ale dobrego :OK:

Pozdr


Wróć do „Inne maszyny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość