Wrzeciono BLDC - dobór silnika

Awatar użytkownika
spec
Kontaktowanie:

Wrzeciono BLDC - dobór silnika

Postautor: spec » 15 paź 2016, 11:06

Jako, że obudowa do frezarki się powoli wycina zastanawiam się nad wrzecionem. Przeglądnąłem kilka tematów i filmików i zaciekawił mnie pomysł wykorzystania silnika z modeli RC. Nie mam za wiele doświadczenia w tym temacie. Posiadam tylko jeden silnik CF2822, do którego oprócz jednorazowej wymiany osi nie zaglądam. Może ktoś z większą wiedzę podpowie jaki silnik można użyć? Nie wiem czy moje założenia są dobre ale chyba dobrze gdyby silnik dało się się zasilić z 12V (z powodu większej dostępności zasilaczy o dużym prądzie). Oś wału też powinna być większa - 8, 10 mm aby użyć bezpośrednio wału z uchwytem ER. Ewentualnie może oś mniejsza i połączenie za pomocą sprzęgła elastycznego? Z tego co zauważyłem do tego typu konstrukcji raczej używa się outranerów. W jakie KV celować? Oczywiście fajnie gdyby silnik kosztował normalne pieniądze :-)

Awatar użytkownika
Artu
Kontaktowanie:

Re: Wrzeciono BLDC - dobór silnika

Postautor: Artu » 15 paź 2016, 18:27

kV musisz sobie sam dobrać, licząc ten właśnie współczynnik x napięcie zasilania. W uproszczeniu silnik 1000kV przy zasilaniu 12V będzie "kręcił" 12000obr/min. Kiedyś też robiłem takie "założenia" wykożystania silnika modelarskiego, ale:
1. Wymaga dobrego chłodzenia, albowiem silnik w modelu chłodzi się sam od strumienia zaśmigłowego, a w łodziach jest chłodzony wodą.
2. Moment obrotowy takiego silnika jest uzyskiwany wraz ze wzrostem napięcia, więc na małych obrotach, to będziesz mógł ciąć tylko powietrze
3. Łożyska w tych silnikach nie są konstruowane na tego rodzaju obciążenia boczne.

Rozważałem taki silniczek NTM Prop Drive 50-50 580KV / 2000W (obecnie dostępny tylko z USA) i do tego ośka Collet Chuck Holder 8mm Shank Dia. Straight Extension Rod C8 ER11A 100L Milling

I takie mocowanie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek