Plastspaw - test filamentów i płytki Gekonweld

Oskar
Posty: 327
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:26
Kontaktowanie:

Re: Plastspaw - test filamentów i płytki Gekonweld

Postautor: Oskar » 30 kwie 2016, 20:22

No właśnie z Pet-g nie drukowałem akurat nic większego (resztki próbek miałem). Drukowałem na "podrapanej" powierzchni. Ale myślę, że z dużymi elementami by nie było problemu bo bardzo mocno się trzymało ale wystarczyło lekko podważyć i "pyk" i element zdjęty :OK:

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 368
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Plastspaw - test filamentów i płytki Gekonweld

Postautor: virgin71 » 30 kwie 2016, 20:32

Trochę się na nią napaliłem i bardzo zasmucił mnie test.
Blog na fabrykatorze -> http://fabrykator.pl/virgin71

Garreth
Posty: 961
Rejestracja: 20 kwie 2016, 6:59
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Plastspaw - test filamentów i płytki Gekonweld

Postautor: Garreth » 30 kwie 2016, 21:02

Krzysztof pisze:Z PET-G drukowałeś jakieś duże elementy? Na wypolerowanej czy drapanej powierzchni?


Wiem, że pytanie nie było do mnie, ale też się udzielę... Ja z PET-G na gekonie drukowałem małe elementy ze względu na pierwsze spotkanie z tym materiałem (coś większego na pewno jeszcze pójdzie, choć nie wiem czy się odważę na tej płytce żeby próbek nie marnować:) )
2016-04-30 22.30.47.jpg

Powyżej efekty, trochę mi wyszły prążki ale to oczywiście nie wina płytki (podejrzewam kiepsko naciągnięte paski ale już nie mam siły ulepszać obecnej drukarki, tylko jestem na etapie projektowania części plastikowych do nowej).

Z łódeczką był problem, przy pierwszych warstwach wychodziła super dlatego wydruku nie przerywałem, ale jak już wyciągnąłem ją z drukarki to zauważyłem, że się PET-G odrobinkę podwinął od strony rufy - jak bym to zauważył wcześniej, to wydruk bym przerwał i pozmieniał parametry):
2016-04-30 22.31.18.jpg


Z Zielonym PLA też miałem walkę (płytka oczywiście wypoziomowana przy użyciu szczelinomierza, ale mimo to próbowałem też drukować ten element w różnych miejscach płytki pod różnymi kątami):
2016-04-30 22.33.48.jpg


Ale po dość długiej zabawie (było jeszcze kilka prób, poza tymi trzema), w końcu się udało, poza wyższą temperaturą przesunąłem także punkt rozpoczęcia chłodzenia wydruku na coś koło 20 warstwy:
2016-04-30 22.32.01.jpg


Wszystko powyższe drukowane na gładkiej płytce, ustawienie odległości dyszy od płytki zawsze na 0.2 mm szczelinomierzem i co kilka wydruków poziom sprawdzałem ponownie. Warstwa 0.2, temperatury tak kombinowane, że nawet nie spisywałem, czasem i po kilka setpointów zadawałem, żeby pierwszą warstwę drukować na wysokiej temperaturze a później warstwa po warstwie powoli schodzić w dół. Prędkość wydruków 50mm/s, przy czym dla pierwszej warstwy muszę na tej płytce schodzić do 5-10%, inaczej cuda się działy.

ABS próbowałem na gładkiej stronie, oczywiście wychodził szrot ze wszystkich prób, ale jeszcze z nim powalczę, bo zgarnąłem już odpowiedni papier ścierny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „Testy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość