Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

AdamJ1
Posty: 181
Rejestracja: 13 maja 2016, 18:43
Kontaktowanie:

Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: AdamJ1 » 13 paź 2016, 18:51

Witajcie,
na wstępie chciałbym zaznaczyć, że znam słabe strony tej konstrukcji(brak planowania powierzchni,brak wyżarzania i komponenty z niższej półki cenowej), budowanie tej drukarki było dla mnie przyjemnością i robiłem to w imię hasła "bo mogę" oraz by sobie udowodnić, że to zaprojektuje i złożę. Spawałem, ciąłem wszystko sam za pomocą TIGa i szlifierki kątowej.
Wykonanie i projekt 3D: Adam Jochna
Trochę o konstrukcji:
-szyny i wózki hiwiny 15
-paski MXL 10mm
-rama z profili kwadratowych alu 80x80x4
-oś Z na trapezach tr12 zawieszonych od góry
-elektronika RAMPS 1.4 pod 24V drivery drv8825 oraz TB6600 na oś Z (czekam na komentarze, że 32bit lepsze ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
-silniki NEMA 23 Y X i NEMA 17x4 w Z-tce
-prowadniki allegro
-wiele, wiele innej drobnicy

Trochę może o głowicy, bo wbrew pozorom sama drukarka nie różni się dużo od tych małych. Zdecydowałem się zaprojektować ekstruder na granulat ABS gdyż filament 1,75mm jest zbyt czasochłonny w druku przy takim polu roboczym. Ekstruder ma trzy komory, pierwsza jest zbiornikiem na granulat, w drugiej znajduje się mechanizm przełożenia zębatek.Trzecia to miejsce w którym granulat jest pobierany bezpośrednio przez ślimak do ekstruzji.Z ekstrudera jestem zadowolony. Co prawda trzeba go kalibrować do konkretnej szybkości druku, lecz po tym ilość plastiku na sekundę jest względnie stała.

Teraz to co misie lubią najbardziej, fotki:

dodam, że mam 1,85m wzrostu
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj filmik. Jak skalibruję lepiej to nagram coś więcej.


Na koniec kilka słów ode mnie. Jestem uczniem 3 liceum a na fizyce mamy zadania z opornikami itp. To co tu zrobiłem to totalny skok na głęboką wodę. Dużo się nauczyłem, wiem co mi wyszło, co spier******* , nie wiem ile jeszcze będe z tym walczył, ale powiedziałem sobie, że jak wyjdą pierwsze plastikowe gluty to się z wami podzielę, bo wiem jak fajnie się ogląda czyjeś relacje z budowy drukarki, a od siebie czasami też coś trzeba dać.

Garreth
Posty: 981
Rejestracja: 20 kwie 2016, 6:59
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: Garreth » 13 paź 2016, 19:12

Wielki szacun! Planujesz drukowac cos ciekawego w takich gabarytach? Bo wydruk bardzo szybki bedzie, tylko jeszcze pytanie jak z jego wytrzymaloscia.

Nie wiem jak z przyleganiem abs jest przy takiej dyszy, ale w drukarkach na zwykly filament, to abs nie bedzie sie kleic do zimnego stolu, i zle znosi niskie temperatury otoczenia

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 460
Rejestracja: 21 kwie 2016, 16:10
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: syntetyczny » 13 paź 2016, 19:12

Gratuluję! To jest na prawdę fajny kawał sprzętu, ta wytłaczarka powinna mieć jakąś rurę do podawania granulatu i można drukować na prawdę fajne rzeczy (o częściach do samochodów, kit-car nie mówiąc). Mega!
Eppur si muove || www.byq3d.eu

AdamJ1
Posty: 181
Rejestracja: 13 maja 2016, 18:43
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: AdamJ1 » 13 paź 2016, 19:21

ABS się nie klei do zwykłego stołu alu, ale do stołu posmarowanego bardzo gęstym sokiem ABS już tak.Dzięki za miłe słowa :Piwo: Drukarkę budowałem dla frajdy, co na niej będe drukował to zobaczę jeszcze.

Awatar użytkownika
Minik
Posty: 163
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:13
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: Minik » 13 paź 2016, 19:29

No to Kolega poleciał grubo i na bogato !!! :OK:
Nie sądziłem że coś tu może mnie zaskoczyć na naszym forum w czwartkowy wieczór a tu proszę .....taki comingout
Szacun :OK: za skalę wyzwania. Powodzenia i nie zapomnij o relacji na bieżąco.

Awatar użytkownika
Jankes
Posty: 291
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:25
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: Jankes » 13 paź 2016, 19:53

Wielki szacun! Jestem ciekaw jak wyjdzie, pierwszy "poważniejszy" wydruk ;)

Zamierzasz jeszcze jakoś udoskonalać samą maszynę o jakieś bajery, czy zostały tylko do poprawki jakieś małe błędy?

kuzyn z Poznania
Posty: 214
Rejestracja: 21 cze 2016, 22:59
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: kuzyn z Poznania » 13 paź 2016, 20:02

Gratuluję Kolego,

3mam kciuki za dalsze prace!
Brawo :OK:

AdamJ1
Posty: 181
Rejestracja: 13 maja 2016, 18:43
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: AdamJ1 » 13 paź 2016, 20:09

Jeszcze raz dzięki. Generalnie to pozostała mi tylko kalibracja drukarki. Do zrobienia za X lat jest podajnik ślimakowy i czujnik ilości granulatu w zbiorniku. Granulat się kończy->przerwanie pracy->podjazd do zasobnika->ładowanie do pełna->jedziem dalej,

stasiek
Posty: 292
Rejestracja: 20 kwie 2016, 8:50
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: stasiek » 14 paź 2016, 8:07

Szacun kurde -ładny awał maszynki

Awatar użytkownika
Printed4U
Posty: 181
Rejestracja: 29 kwie 2016, 8:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Drukarka na granulat ABS (1,4m x 1m x 0,8m)

Postautor: Printed4U » 14 paź 2016, 14:50

Gdybym miał miejsce też bym taką sobie sprawił, ale łatwiej jest rozstawiać mniejsze po kątach :D Zdradź jaką to ma dusze jeszcze. Zacnie, czekam na wydruk jakiegoś ludka, popiersie , najlepiej skan całego Ciebie :Piwo:


Wróć do „Drukarki 3D”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości