Ultimaker by smokehead

Oskar
Posty: 337
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:26
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: Oskar » 11 sty 2017, 8:17

Ja bym stawiał na prędkość. Akurat w tym miejscu gdzie masz fale mogla się zmienić geometria obiektu i pojawiły się małe wibracje itd...

Ale co do drukarki to kolego... Rewelacyjne wydruki. Jakbyś się pochwalił wydrukami na innym forum i jeszcze napisał za ile złożyłeś tą drukarkę (a podejrzewam, że cena/jakość wyszła dobrze) to niektórym by gula skoczyła :LOL:

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 407
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: virgin71 » 11 sty 2017, 9:19

Oskar pisze:Ja bym stawiał na prędkość. Akurat w tym miejscu gdzie masz fale mogla się zmienić geometria obiektu i pojawiły się małe wibracje itd...

Ale co do drukarki to kolego... Rewelacyjne wydruki. Jakbyś się pochwalił wydrukami na innym forum i jeszcze napisał za ile złożyłeś tą drukarkę (a podejrzewam, że cena/jakość wyszła dobrze) to niektórym by gula skoczyła :LOL:

To na pewno:)

Oskar
Posty: 337
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:26
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: Oskar » 11 sty 2017, 9:33

Będę chyba musiał swojego skończyć. Takie wątki mnie motywują. Ale na pierwszym planie jest FLEXA :Piwo:

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 750
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: Miś » 11 sty 2017, 11:55

Na dole i na górze projektu nie miałeś otworów w bocznych ściankach, więc zewnętrzny obrys szedł jednym ciągiem. Dla tego jest ładny.
Na 99% to efekt zbyt dużej prędkości. Zresztą zobacz jeden z moich testów : viewtopic.php?p=6506#p6506 . Trochę podobne ?
-- MIŚ --

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 11 sty 2017, 12:59

No tak widzę podobieństwo i zależność z otworami w wydruku. W każdym razie szuranie dyszy po wydruku też nie pomagało bo stół latał na kilka mm gdy przejeżdzała.

Awatar użytkownika
syntetyczny
Posty: 460
Rejestracja: 21 kwie 2016, 16:10
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: syntetyczny » 11 sty 2017, 19:14

A stół na dwóch łożyskach to się nie giba?
Eppur si muove || www.byq3d.eu

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 11 sty 2017, 21:43

Po uwadze Misia, poszedłem po rozum do głowy i trochę zwolniłem. Chyba dotarło do mnie że jednak dążymy do jakości.
Zatem warstwa 0.1, Marvin 22min, głowa na próbę 34min. Wielkość głowy jest zerżnięta z tematu kolegi evrybadykombinerki. Aczkolwiek powiem szczerze że na zdjęciu wygląda jakoś licho.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
evrybadykombinerki
Posty: 261
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:15
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: evrybadykombinerki » 12 sty 2017, 0:02

Foto często wyolbrzymia niedoskonałości.
Super wydruki.
Co do wcześniejszych, jeszcze sprawdź flow - czy odrobinę nie za dużo idzie filamentu. (Wtedy takie struktury faliste w ścianach potrafią się pojawić - ale głowy nie dam że to to)

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 12 sty 2017, 7:22

Tak jeśli chodzi o wcześniejszy problem, to raczej myślałem że może za mały flow bo wewnętrzne warstwy przez to że miały jeszcze wiekszą prędkość wypluwały filament z przerwami przez to tworzyła się taka ukośna struktura kulek filamentu na wewnetrznej warstwie, a zewnętrzna przez to była pofalowana. Ale zdałem sobie sprawę że omyłkowo miałem wcześniej szerokość warstwy ustawioną na 0.6(musiały mi się parametry pomylić) więc bardzo możliwe że to przez to własnie, a później już nie testowałem.

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 17 sty 2017, 12:05

Mały update, dorobiłem skrzynke na elektronike, niestety 2 wentylatory 40x40 tak jak w projekcie zupełnie nie dają rady z chłodzeniem stepsticków, więc ponownie musiałem władować turbinę.
Obrazek

Kolejno mam pytanie do wydruków. Ciągle przy przejazdach jałowych głowica zostawia mi nitki filamentu i nie dzieje sie to zawsze, na małych odległościach są malutkie niteczki, na ośmiornicy widać że jakaś masakra, co dziwne od powiedzmy połowy ośmiornicy nitki zniknęły, sam wydruk jest dość zadowalający w sensie z zewnątrz.
Materiał PLA sprawdzałem od 190-210 stopni, praktycznie bez zmian.
Cura:
minimal retract distance 0.1mm, retr distance 10mm, retr speed 40mm/s, ogólny speed 60mm/s.
O wieży eiffla nie wspomne bo wygląda tragicznie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wróć do „Drukarki 3D”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość