Ultimaker by smokehead

mscichu
Posty: 73
Rejestracja: 01 maja 2016, 14:17
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: mscichu » 17 sty 2017, 12:59

Możesz obniżyć temperaturę drukując 2, 3 sześciany w różnych odległościach w linii i testować różne wartości, długość i szybkość retrakcji, chłodzenie wydruku i inne. Jaką wersję Cury używasz? Może ogólnie retrakcję masz wyłączoną? Wewnątrz obiektu nitki mogą powstawać i nie będzie to uciążliwe bo będzie zamknięte. Natomiast wieża (podaj link druknę dla porównania) widać, jak by wcale retrakcji nie było i ogólnie bloby się pojawiają. Trzeba testować i co ważne: zapisywać na jakich ustawieniach jak drukuje. Ułatwi to potem analizę.

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 17 sty 2017, 13:48

ten projekt:
http://www.thingiverse.com/thing:912478

Na elemencie na lewo od ośmiornicy były takie cieniutkie niteczki, raczej nie uciążliwe tak jak na ośmiornicy. Sama ośmiornica wyszła bardzo dobrze, poprostu niepokoi mnie ta retrakcja, tym bardziej że wieża to tragedia. Używam cura 2.3.1, zwiększyłem dystans i prędkość retrakcji po mimo ze w standardzie bylo mniej. Retrakcję mam włączoną.

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: olo2000pm » 17 sty 2017, 14:03

Spróbuj innym slicerem np. Kislicerem. Ja chce przejsc na Mater Control, ale u mnie ten slicer dziwnie tnie i nie mogę sobie poradzic z nitkowaniem. Co prawda nie mam tak jak u Ciebie, ale jednak. Gdy tne kislicerem to nitek nie mam. Dla porównania potnij cos np. kislicerem.

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 17 sty 2017, 16:18

No tak cura 2.3.1 tnie inaczej niż cura 14.12.1. Cura 2.3.1 ma sporo przejazdów przez centrum obiektu, ale pytanie skąd u mnie taka mierna retrakcja w srodku obiektu no i na tej wieży. Testowałem już różne ustawienia retrakcji.

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: olo2000pm » 17 sty 2017, 16:40

smokehead pisze:No tak cura 2.3.1 tnie inaczej niż cura 14.12.1. Cura 2.3.1 ma sporo przejazdów przez centrum obiektu, ale pytanie skąd u mnie taka mierna retrakcja w srodku obiektu no i na tej wieży. Testowałem już różne ustawienia retrakcji.


A jaka temperatura?

mscichu
Posty: 73
Rejestracja: 01 maja 2016, 14:17
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: mscichu » 17 sty 2017, 18:05

Wrzuciłem ten obiekt do cięcia i w podglądzie widzę, że część podpór wieży została usunięta, a część wisi w powietrzu, może w tym tkwi problem? Co do retrakcji przy przejazdach, to może wcale nie ma retrakcji przy przejazdach wewnętrznych?

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 17 sty 2017, 18:45

Jak wieża się drukowała, to słyszałem samą retrakcję. Wróciłem do domyślnej retrakcji czyli dist 6.5mm i speed 25mm/s, od temp 194 do 220 0 różnicy:
Obrazek

Ale dałem właśnie 10mm dist i juz widze poprawę. WIęc bedę szedł dalej.
Widzę też że to trochę wina bowdena, ponieważ gdy filament jest wypychany to opiera się o górną krawędz rurki, a gdy cofany to o dolną, co za tym idzie zadana wartość retract distance jest zawsze można powiedzieć że mniejsza.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 407
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: virgin71 » 18 sty 2017, 8:44

Włącz sobie "Travel->avoid printed parts, when traveling" i po sprawie śladów będzie.

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 18 sty 2017, 12:24

Mam to ciągle włączone 0.625 domyślnie, z hop również na 0,4mm.
Ale zauważyłem że chyba ta wież jest zwalona, ponieważ kiedy zaczęły się te kratkowane elementy to w ogóle retrakcji nie było ani pomiedzy nogami ani miedzy kratkami wieży. Chyba że chodzi jeszcze o coś innego.

Awatar użytkownika
smokehead
Posty: 59
Rejestracja: 08 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ultimaker by smokehead

Postautor: smokehead » 24 sty 2017, 12:30

Cześć,

Kilka pytań.
1. Co do wypełnienia, te pozostałości, czasem przerwy w wypełnieniu lyb kulki, czego moga być powodem?
Obrazek

2.Znany wazon, na dole co widać na zdjęciu też porobiły się nierówności, później ku górze wszystko idealnie. Powodem będzie zła temperatura czy może złe wypoziomowanie stołu przez co na długich listkach wazonu za bardzo je np dociskał?
Obrazek


Wróć do „Drukarki 3D”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości