Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Arkomania.pl
Posty: 313
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: Arkomania.pl » 25 sty 2018, 7:29

Witam.

Na wstępie ostrzegam, że to co piszę nie jest nic "nowatorskiego" i jest
stosowane powszechnie w innych slicerach. Ale temat dotyczy Slic3r.

21 stycznia 2018 pojawiła się kolejna modyfikacja Slic3r wersji 3.0

Od lat pracuję na Slic3r 2.9 i niechętnie zmieniam wersje programów
jeśli nie widzę znaczących zmian. Ale przychodzi taki moment w którym
na zmiany czas najwyższy.

Co zauważyłem w wersji 3.0 z 21 stycznia:

1. Dodano opcję External infil pattern dająca możliwość zastosowania innego
wypełnienia dla płaszczyzny najniższej (bottom) i najwyższej (top).

2. Dodano możliwość zastosowania Brimu wewnątrz obiektu, co mi brakowało
szczególnie przy wydrukach różnego rodzaju ramek Interior brim width

3. Usunięto wadę przemieszczania względem siebie obiektów. Teraz każdy obiekt względem innych
możemy umieścić w dowolnym miejscu stołu.

4. Pokazuje zmiany w ustawieniach jakie wykonaliśmy względem ustawień w zapisanych profilach.
Przy wyjściu z programu pyta nas czy chcemy, te zmiany zapisać w profilach

5. Dodano funkcję Variable Layer Height (zmienna wysokość warstwy) w Settings->Layer height table
która umożliwia w tabeli zdefiniowanie wysokości drukowanej warstwy dla danego zakresu warstw.
Dzięki tej funkcji można Marlinkowi wydrukować ładniejszą gładszą główkę.


Jest to jedna z ciekawszych funkcji poprawiająca jakość wydruków.
Witam.

Na wstępie ostrzegam, że to co piszę nie jest nic "nowatorskiego" i jest
stosowane powszechnie w innych slicerach. Ale temat dotyczy Slic3r.

21 stycznia 2018 pojawiła się kolejna modyfikacja Slic3r wersji 3.0

Od lat pracuję na Slic3r 2.9 i niechętnie zmieniam wersje programów
jeśli nie widzę znaczących zmian. Ale przychodzi taki moment w którym
na zmiany czas najwyższy.

Co zauważyłem w wersji 3.0 z 21 stycznia:

1. Dodano opcję External infil pattern dająca możliwość zastosowania innego
wypełnienia dla płaszczyzny najniższej (bottom) i najwyższej (top).

2. Dodano możliwość zastosowania Brimu wewnątrz obiektu, co mi brakowało
szczególnie przy wydrukach różnego rodzaju ramek Interior brim width

3. Usunięto wadę przemieszczania względem siebie obiektów. Teraz każdy obiekt względem innych
możemy umieścić w dowolnym miejscu stołu.

4. Dodano funkcję Variable Layer Height (zmienna wysokość warstwy) w Settings->Layer height table
która umożliwia w tabeli zdefiniowanie wysokości drukowanej warstwy dla danego zakresu warstw.
Dzięki tej funkcji można Marlinkowi wydrukować ładniejszą gładszą główkę.

Jest to jedna z ciekawszych funkcji poprawiająca jakość wydruków.

Dzięki tej funkcji można wydrukować ładniejszą gładszą główkę naszym figurkom.
Pozdrawiam Arek G. arkomania

Arkomania.pl
Posty: 313
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: Arkomania.pl » 25 sty 2018, 19:42

Witam.

Trochę poeksperymentowałem popołudniem na slic3r wersja 3.0
Szczególnie popracowałem nad wspomnianą funkcją Variable Layers zwiększającą jakość wydruku.

Chcę rozwinąć punkt 5. mojego ostatniego posta.

W zakładce:

Print Settings -> Layers and perimeters -> Layer height

jest zakładka z check box-em Use adaptive slicing.

Jest to funkcja wyliczająca automatycznie wysokość warstwy
zależnie od pochyłości płaszczyzny względem poziomu.

Adaptive quality ustala jakość (dokładność) wyliczeń warstw.

Wysokość warstwy zmienia się zależnie od pochyłości danych płaszczyzn.

Nasuwa się od razu pytanie: od jakiej minimalnej , do jakiej maksymalnej wielkości
następują zmiany wysokości warstwy.

Zakres ten ustalamy w zakładce:

Printer Settings-> Limits (Min: Max:)

Charakterystykę wyliczeń, możemy podejrzeć w zakładce:Plater -> Settings -> Adaptive Leyers

Wszystko można łatwo zasymulować np. na modelu kuli.
Pozdrawiam Arek G. arkomania

michu556
Posty: 144
Rejestracja: 02 lis 2016, 19:26
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: michu556 » 25 sty 2018, 21:44

bawiłem sie tym jakiś czas temu przy zmianie warstwy na czubku robiło mi dziury w obiektach ciekawe jak jest teraz.

Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 1330
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:03
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: olo2000pm » 26 sty 2018, 5:46

Arek, wrzuć jakieś zdjęcia z wydruków.

Arkomania.pl
Posty: 313
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: Arkomania.pl » 26 sty 2018, 11:04

Cześć

Jak będę drukował coś obłego to wrzucę.

Teraz akurat drukuję elementy do nowej drukarki. Elementy mają wszystkie prostopadłe ściany.

ale odsyłam do stronki:

https://www.prusaprinters.org/smooth-variable-layer-height-awesome-supports-slic3r-prusa-edition/#_ga=2.224702750.507529404.1516964465-1769974007.1516964465
Pozdrawiam Arek G. arkomania

Arkomania.pl
Posty: 313
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: Arkomania.pl » 27 sty 2018, 14:16

Witam,

Jak obiecałem, dołączam dwa zdjęcia wydruku półkuli o promieniu 17.5mm.

Przepraszam za jakość zdjęć, ale taki mam aparat.
Parametry wydruków są takie same dla obu półkuli, zmienną jest tylko wysokość warstwy.
Po lewej wysokość warstwy 0.2mm, po prawej zmienna wysokość warstwy od 0.2mm do 0.07mm
Prędkość 50mm/s
Materiał to PETG (220C), trochę dałem za małą, ale nie chodzi tu o wzorcowy wydruk, tylko pokazanie różnicy.
Metodę Variable slicing layer wyznaczyłem ręcznie za pomocą myszy tworząc wykres zmian wysokości warstwy od aktualnie
drukowanej warstwy.

Szkoda, że wydruku nie zrobiłem z bardziej matowego filamentu, wówczas lepiej byłoby widać różnice.

Za dwa miesiące Wielkanoc, można drukować lepsze, gładsze jajka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam Arek G. arkomania

rok666
Posty: 28
Rejestracja: 17 kwie 2017, 16:30
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: rok666 » 27 sty 2018, 15:23

Pokaż od środka. Czy ma to jakiś pozytywny wpływ na druk jakichś nawisów bez supportów?

Arkomania.pl
Posty: 313
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: Arkomania.pl » 27 sty 2018, 16:18

Witam,

W środku półkule mają wypełnienie 20%

Metoda Variable slicing layer służy głównie do uzyskania gładszych wydruków powierzchni pochyłych.
Wewnątrz uzyskujemy prawie taką samą jakość jak na zewnątrz.
Co do pytania? Wszystko zależy od mostów, czy podpór i innych czynników.

Zamiast tej metody można wydrukować cały model z wielkością warstwy 0.07
i uzyskamy jeszcze lepszy efekt, ale nie drastycznie różniący się w przypadku
zastosowania Variable slicing layer

Wydruk 0.07 trwałby prawie 3 razy dłużej od wydruku ze stałą wysokością 0.2mm.
Mój wydruk drukował się tylko około 35% dłużej (23min i 31min)
Po co drukować tam, gdzie są pionowe ścianki z wysokością 0.07
Dopiero przy znacznych pochyłościach zmniejszamy wysokość warstwy.

Po to, została ta metoda wprowadzona.

Mój wydruk zmieniał wysokość od 0.2 do 0.07mm (ale pomiędzy nimi były drukowane warstwy z 0.15mm i 0.1mm
wyznaczone z wykresu zmian pochyłości.

Dla kanciatych wydruków z pionowymi ścianami, metoda ta, jest bezsensowna
Pozdrawiam Arek G. arkomania

Arkomania.pl
Posty: 313
Rejestracja: 20 sty 2017, 21:43
Lokalizacja: RADOM
Kontaktowanie:

Re: Slic3r wersja 3.0 - zmiany

Postautor: Arkomania.pl » 14 cze 2018, 13:31

Witam,

Wracam do tematu opcji Variable Slicing Layer zawartej w Slic3r.

Akurat nadarzyła się potrzeba wydruku ślimaków (gatunek:pomrów filamentowy).
Moim dzieciom bardzo spodobały się wydruki kolegów z forum Reprapy, więc zapragnęły same
je sobie wydrukować, na swojej własnej drukarce 3D, którą im podarowałem pół roku temu.
Wszystkie ustawienia w Slic3r wykonały samodzielnie, poza jedną opcją, którą doradziłem im
zastosować w celu polepszenia wydruku. Chodziło głównie o uzyskanie gładkich grzbietów ślimaków.
W Layers heights -> Adaptive Layers ustawiłem krzywą zmian wysokości warstwy.
Mniej więcej od 66% do 100% wysokości warstwy zmieniają się od 0.2 do 0.07 mm
(dokładnie skokowo od 0.2, 0.15, i na końcowych warstwach 0.07).

A oto ślimaczki:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam Arek G. arkomania


Wróć do „Slic3r”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości