PVDF

Awatar użytkownika
Gillod
Posty: 24
Rejestracja: 19 wrz 2017, 7:04
Kontaktowanie:

PVDF

Postautor: Gillod » 01 lut 2018, 11:24

Witam,

Mieliście może okazje drukować z takiego materiału jak PVDF? Od kilku dni męczę się z przyklejeniem modelu do stołu strasznie go podwija... Próbowałem chyba wszystkich znanych mi metod na zwiększenie adhezji i za każdym razem kiepsko albo jeszcze gorzej. Jakieś pomysły?

https://www.convena-polymers.de/Produkt ... iamente-70 Link do materiału którym chciałbym drukować.

Kontaktowałem się również z producentem - polecił biały klej szkolny oraz PEI - próbowałem, i podciągnąłbym to do kategorii: kiepsko


Awatar użytkownika
Gillod
Posty: 24
Rejestracja: 19 wrz 2017, 7:04
Kontaktowanie:

Re: PVDF

Postautor: Gillod » 01 lut 2018, 11:41

g4ever pisze:taśma dwustronna


I do tego granie stołu czy bez?


Awatar użytkownika
Gillod
Posty: 24
Rejestracja: 19 wrz 2017, 7:04
Kontaktowanie:

Re: PVDF

Postautor: Gillod » 02 lut 2018, 11:50

g4ever pisze:powinno wystarczyć bez


Taśma dwustronna odpadła. Bez grzania stołu było całkiem fajnie, przykleiło się ale po kilku warstwach powykręcało model i czar prysł.

Odpaliłem też próbę z taśmą + stół na 100 stopni - pofalowało taśmę i nic z tego...

Nie wiem czy jest sens próbować na niższych temperaturach stołu

Awatar użytkownika
Gillod
Posty: 24
Rejestracja: 19 wrz 2017, 7:04
Kontaktowanie:

Re: PVDF

Postautor: Gillod » 01 mar 2018, 8:53

Poddaje się, notka na przyszłość, PVDF nie klei się do:

- Taśm wszelkiego rodzaju
- Kaptonu
- Dimafixu
- Innego chińskiego kleju do druku który wylądował w koszu
- PEI
- Szkła
- Soku ABS
- Lakieru do włosów
- Kleju szkolnego
- BuildTak

Testowane z temperaturą stołu od pokojowej do max - 130 stopni.

maniacs99
Posty: 1
Rejestracja: 16 lut 2018, 6:50
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: PVDF

Postautor: maniacs99 » 01 mar 2018, 18:21

Gillod pisze:Poddaje się, notka na przyszłość, PVDF nie klei się do:

- Taśm wszelkiego rodzaju
- Kaptonu
- Dimafixu
- Innego chińskiego kleju do druku który wylądował w koszu
- PEI
- Szkła
- Soku ABS
- Lakieru do włosów
- Kleju szkolnego
- BuildTak

Testowane z temperaturą stołu od pokojowej do max - 130 stopni.
A soczek z tego pvdf?
Tylko doszukać co ładnie go rozpuszcza

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 750
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: PVDF

Postautor: Miś » 01 mar 2018, 20:10

Ponoć mało rozpuszczalników to rusza. Być może dioksan lub/i pirydyna .
No i PVDF charakteryzuje się bardzo dużym skurczem, więc może być ciężko.
-- MIŚ --


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości