Prążkowanie w deltach

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Prążkowanie w deltach

Postautor: mikun » 01 cze 2018, 15:11

Walczę z prążkowaniem czy też morą nie wiem czy dotyczy to tego samego. Druga rzecz ściana wygląda jak pofałdowana zasłona :) Wymieniłem stepsticki na TCM2208 żeby bardziej wygładzić kroki na silnikach. Zmieniłem radełko na takie o drobnych ząbkach ale to nic nie pomogło. Czy ktoś z kolegów miał to co ja i wyeliminował? Mi te prążki w powiększeniu przypominają tratwę z bambusa :)

Wydruk tylko z zewnątrzną 1 ścianą drukowane jako vase w simplify3d v4:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam też prążki po przekątnej (dwa ostatnie zdjęcia), teraz nie wiem czy to wina mechaniki, mam ramiona i effektor mangnetyczne, zero luzów, wszystko mega sztywne. Czy to wina bowdena lub złączek? Rurka teflonowa 4/2mm. Ekstruder na przełożeniu 1:3. Nie wiem od czego zacząć, ewidentnie widać wężykowanie filamentu tzn dyszy.

Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 250
Rejestracja: 19 kwie 2016, 22:07
Kontaktowanie:

Re: Prążkowanie w deltach

Postautor: Marcin1415 » 01 cze 2018, 15:52

Załóż A4988 na extruder + diody wygładzające.

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: Prążkowanie w deltach

Postautor: mikun » 01 cze 2018, 17:35

TMC2208 mam tylko na silnikach xyz na ekstruderze mam 4988, bo ponoć tmc na ekstruderach nie sprawdzają, ale z diodami spróbuję.

Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 250
Rejestracja: 19 kwie 2016, 22:07
Kontaktowanie:

Re: Prążkowanie w deltach

Postautor: Marcin1415 » 03 cze 2018, 17:50

mikun pisze:TMC2208 mam tylko na silnikach xyz na ekstruderze mam 4988, bo ponoć tmc na ekstruderach nie sprawdzają, ale z diodami spróbuję.


Po diodach napewno przejdzie. Ja stosuję wersję z 8mioma diodami. Prąd na stepsticku mam ustawiony na minimum aby tylko nie gubiło kroków. Zauważyłem że im większy prąd tym prążki się uwidaczniają bardziej.

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: Prążkowanie w deltach

Postautor: mikun » 03 cze 2018, 19:45

Dzięki Marcin za podpowiedź, ja prądu nigdy nie daję na zapas bo zauważyłem i to nie w delcie a w kartezjańskich że im większy prąd może i większa siła ale większe wibracje i to pewnie one powodują prążkowanie. W tej chwili w delcie na TMC2208 i 4988 mam ustawione na 0,8V zjadę na 0,5V i zobaczę czy gubi kroki na którymś z silników. Czy na źle przeliczonych krokach ekstrudrea (w górę oczywiście) może też pojawić się prążkowanie przez podawanie za dużej ilości filamentu na poprzednią ścieżkę? Czy to się w inny sposób objawia?


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość