PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: mikun » 16 cze 2018, 23:00

Co w moim wydruku zrobiłem źle? Głowica 200st stół 70st, wydruk na aluminiowym stole, pokryty sztyftem dimafix. Dlaczego część wydruku na dole świeci jak świecić powinno PLA a potem coraz wyżej to bardziej matowo?

Czy za wysoka/niska temperatura? (Stała, nie skacze) Czy za wysoka/niska prędkość druku? (wypełnienie 60mm/s ściana 30mm/s) filament devildesign


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Drukarka delta kossel mini Misiowa kopia

Notorycznie wszystkie wydruki po kilku warstwach kurczą się na rogach, co widać na powyższych zdjęciach, żeby po kolejnych wydrukach wrócić do normy, niby PLA się nie kurczy, a tu taka przypadłość. W simplify3d mam ustawione, że na 2 warstwie ma włączyć chłodzenie wydruku na 75%

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: Kopytko » 16 cze 2018, 23:26

Za niska twmo druku. Daj spokojnie z 215-220. Na dole sie swieci bo cieplo od stolu pomaga utrzymac temp. Wyzej szybko chlodzi i matowieje.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: mikun » 17 cze 2018, 9:18

Zrobiłem wydruk na 215st i dodatkowo pierwszą połowę wydruku dałem chłodzenie na 75% a druga połowa wyłączone chłodzenie i już widać że bez chłodzenia PLA się mocno na rogach podwija, co nie ma miejsca w mojej GATE LE, tam bez chłodzenia nie ma podwijania. Ciekawe co za to odpowiada bo filament z tej samej firmy.



Obrazek


Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: Kopytko » 17 cze 2018, 14:24

Nie wiem jaki sens się męczyć bez chłodzenia, ja PLa od zawsze ładuje na 100% chłodzenia dwoma wydajnymi turbinami, czym więcej chłodzenia dla PLA tym lepiej.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: mikun » 17 cze 2018, 18:09

Z tym że jak dałem 215st to PLA świecącego mam jeszcze mniej niż przy 200st :). Co do chłodzenia to już wiem że w delcie PLA bez chłodzenia nie pójdzie, w innej nie ma problemu. Zależało mi na tym żeby wydruk z PLA miał połysk i widać że na delcie będzie to trudne do ogarnięcia.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: Kopytko » 17 cze 2018, 18:24

A masz jak sprawdzić czy faktycznie temp głowicy jest taka sama jak wskazana? Bo to bez róznicy jaka drukarka
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

Awatar użytkownika
mikun
Posty: 57
Rejestracja: 21 wrz 2017, 9:01
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: mikun » 17 cze 2018, 20:32

Nie mam jak sprawdzić. Wiem, że czujnik temperatury głowicy jest ok, bo na zimnym pokazuje taką samą temperaturę jak stół. Głowicę mam taką:

Obrazek

Czyli J-head E3D v5 1,75mm

Tak sobie myślę, że przy stole robi się połysk, bo stół ma mniejszą temperaturę niż głowica. Zamiast 200st - dam 190st i zobaczę jaki będzie wydruk.

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 746
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: Miś » 18 cze 2018, 20:56

I stół chłodniejszy. Ja dla PLA grzeje stół do 50 stopni. Nic więcej.
-- MIŚ --

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 405
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: virgin71 » 20 cze 2018, 9:16

Wskazanie temperatury niskiej nie ma znaczenia, bo w niskich temperaturach pomiary są obarczone dużą niedokładnością. Potwierdzam, że stół 50'C. Powyżej, niestety robi się to paskudne wcięcie na pierwszych warstwach.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: PLA trochę połysk trochę mat, dlaczego?

Postautor: Kopytko » 20 cze 2018, 13:20

mikun pisze:Nie mam jak sprawdzić. Wiem, że czujnik temperatury głowicy jest ok, bo na zimnym pokazuje taką samą temperaturę jak stół. Głowicę mam taką:

Obrazek

Czyli J-head E3D v5 1,75mm

Tak sobie myślę, że przy stole robi się połysk, bo stół ma mniejszą temperaturę niż głowica. Zamiast 200st - dam 190st i zobaczę jaki będzie wydruk.

To zdjęcie Twojej głowicy czy takie randomowe, bo widac ,ze ona do kitu, brak szczeliny pomiędzy blokiem a radiatorem, powinno być z 2mm.,
Choć jednak to tylko ,źle skręcona bo widać ma duży zapas na dyszy.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości