Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: kiepuri » 02 lut 2017, 22:44

Cześć,

Od przeszło pół roku drukuje sobie deltą anycubic po pewnych modyfikacjach (dokładnie zrobione diagonal push rody, aluminiowe wózki, solidny podgrzewany stół, generalnie wszystko jest alu po za narożnikami). Ekstruzja sprawdzona. Kostka 40mm ma odchyłki na poziomie 0.15mm.

Zazwyczaj:
- drukuje PET-G w temperaturze 235 stopni C.
- pierwsza warstwa ma 0.3mm, kolejna 0.2mm
- w wydruk zawsze dmucha wentylator 30mm z przewężeniem kierującym strumień powietrza
- nie drukuje za szybko. Przeważnie poniższe prędkości redukuje o połowę czy do 75%


Obrazek

- korzystam ze Slic3ra
- retrakcja jest taka od początku, no chyba że ją zwiększyłem

Obrazek

Problem

Nie jestem w stanie:
- wydrukować śruby i nakrętki które by do siebie pasowały. Tzn nie da się tego skręcić.

Dla przykładu takie coś(akuratnie PLA):
Obrazek
lub (jeszcze przed modyfikacjami):
Obrazek

Inne wydruki, które mają się ruszać np. "moving fish" nie za każdym razem daje się "rozprostować". Tzn jest to rybka-szkielet, który jest jednolitym wydrukiem i te elementy są mega ciasno wydrukowane. Czasem udaje się to rozruszać, czasem nie. Ten sam problem miałem z 5cm łożyskiem kulowym. Musiałem się natrudzić żeby łożysko zaczęło się kręcić...

Czy macie jakieś rady?

Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
Artu
Posty: 1236
Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:44
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: Artu » 02 lut 2017, 22:49

Ten test prawdę Tobie powie: http://www.thingiverse.com/thing:745523 :OK:
A tutaj http://ladvien.github.io/robots/kossel-mini-calibration/ co i jak poprawić gdy jest źle :D
Pozdrawiam, Artur
# Mendel90 - wreszcie drukuje tak jak ja chcę :OK: # Delta under construction... 8-)
Moje wypociny na Thingiverse :oops:

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 750
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: Miś » 03 lut 2017, 1:22

kiepuri pisze:Problem

Nie jestem w stanie:
- wydrukować śruby i nakrętki które by do siebie pasowały. Tzn nie da się tego skręcić.


A projekt ma zrobiony luz między śrubą i nakrętką ?
Bo jak nie to nie ma szans żeby to się wkręciło.
-- MIŚ --

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: kiepuri » 03 lut 2017, 7:19

Ten test prawdę Tobie powie: http://www.thingiverse.com/thing:745523


Obrazek

A projekt ma zrobiony luz między śrubą i nakrętką ?
Bo jak nie to nie ma szans żeby to się wkręciło.


No wychodzę z założenia, że jak ktoś wrzuca projekt który wymaga złożenia to chyba jednak tak. Jak to sprawdzić?

To jest ta śruba: http://www.thingiverse.com/thing:1460364

Awatar użytkownika
TDI-CAD.PL
Posty: 206
Rejestracja: 20 kwie 2016, 2:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: TDI-CAD.PL » 03 lut 2017, 7:27

Wydrukować na zwykłej drukarce szablon załączony do projektu i położyć model na nim. Odczytać pomiar
Filament 3d Wrocław
Sklep http://WWW.TDI-CAD.PL


luki
Posty: 73
Rejestracja: 16 lip 2016, 17:32
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: luki » 03 lut 2017, 8:30

Proponuje dokładniejszą kalibrację skoro masz odchyłki 0,15 mm to wystarczy aby połączenia było nieprawidłowe do tego widać ,że gwint śruby ma skazę (ten pionowy rowek ),który też może powodować problem , dysza 0,5 może drukuj mniejszą np. 0,4.Na koniec poprawne chłodzenie elementów co ma decydujące znaczenie jeśli chcemy uzyskać dokładny wymiar.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: kiepuri » 03 lut 2017, 16:15

No to postaram się odpisać po kolei:

Wydrukować na zwykłej drukarce szablon załączony do projektu i położyć model na nim. Odczytać pomiar


O czym mówisz? Bo śruby raczej nie wydrukuje na kartce papieru :) Nie wiem też jak z dokładnością mojej laserówki.

proponuję się tym pobawić: http://www.thingiverse.com/thing:342198


Super sprawa, ale fitting test failed póki co :-) No i tutaj mam parę uwag.

1. Zacząłem od dokładnego sprawdzenia ekstruzji. Jest ok.
2. No więc w obroty poszło "extrusion multiplier". W instrukcji z linka napisane jest że jeżeli konieczne jest zmniejszenie <0.9, lub zwiększenie >1.1 to należy wrócić do steps/mm czyli do punktu pierwszego, który moim zdaniem gra.
3. Wydrukowałem kwadratową rurkę o grubości ścianki odpowiadającej mojej dyszy czyli 0.5

No i tu niespodzianka. Wydrukowałem 4 takie cuda (wysokość warstwy 0.1) i grubość ścianki wynosi 0.75-0.90mm Zatem problem został zlokalizowany ale nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu... Dodam, że wydruki wyglądają imponująco dobrze, ale nie wiem co należy sprawdzić.

Proponuje dokładniejszą kalibrację skoro masz odchyłki 0,15 mm to wystarczy aby połączenia było nieprawidłowe do tego widać ,że gwint śruby ma skazę (ten pionowy rowek ),który też może powodować problem , dysza 0,5 może drukuj mniejszą np. 0,4.Na koniec poprawne chłodzenie elementów co ma decydujące znaczenie jeśli chcemy uzyskać dokładny wymiar.


To prawda. Spróbuję popracować chyba nad korektą diagonal push rods. Ale czy 0.15mm może mieć aż takie znaczenie? Na litość - to jest grubość 2-3 ludzkich włosów :-) Dodam, że odchyłka miała miejsce przy kostce 40mm. To jaka jest dla śruby która ma średnicę gwintu 1.5cm?

Co "skazy" to przyznam szczerze, że występuje na każdym jednym gwincie, który drukuję.

kiepuri
Posty: 95
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:47
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: kiepuri » 05 lut 2017, 16:28

Czy ktoś coś? :OK:

mcexperts
Posty: 609
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:40
Kontaktowanie:

Re: Delta drukuje elementy, które do siebie nie pasują

Postautor: mcexperts » 05 lut 2017, 21:12

Po pierwsze nie maz innej dyszy?
Moze masz zly rozmiar i myslisz ze masz 0.5.

I zacznij jednak od ekstruzji, zrob sama ekstruzja wlasxiwa szerokosc scianki.
Nie ruszaj mechaniki zanim nie ogarniesz flow.


Wróć do „Problemy i porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość